KAZNE IDU DO 250.000 EVRA: Zarađuju masne pare, ali sada stižu stoga pravila
Influenseri i ostali kreatori sadržaja na društvenim mrežama, uskoro bi mogli da budu vezani istim pravilima kao i tradicionalni mediji kada objavljuju sadržaje na internetu. Naime, njihove aktivnosti će nadzirati Italijanska agencija za komunikacije (AGCOM).
Pravila će se u početku primenjivati na influensere sa više od milion pratilaca, a kako kaže šef AGCOM-a, Đakomo Lasorela, "došao je kraj Divljem zapadu".
Pravila su takva da će se istaknuti influenseri suočiti sa pozamašnim kaznama, ako ne naznače jasno saradnju s nekim brendom, odnosno ako u svojim postovima ne otkriju transparentno svoje komercijalne interese (tamo gde oni postoje).
Osim toga, predložene norme imaju za cilj da zaštite decu, a kazne idu do 250.000 evra.
AGCOM je u saopštenju rekao da će se njegove mere odnositi na "komercijalnu komunikaciju i zaštitu osnovnih prava ljudi, maloletnika i sportskih vrednosti", a u slučaju plasmana proizvoda - "influenseri su dužni da postave upozorenje ako se radi o reklamnoj prirodi sadržaja".
Zbog "greške s kolačem" - milion evra
Slučajno ili ne, ova odluka AGCOM-a dolazi ubrzo posle skandala koji je "prodrmao" italijansku scenu influensera, zbog njihove najpoznatije modne blogerke Kjare Feranji.
Lasorela poriče vezu između ove odluke i Kjarine situacije.
Podsećamo šta se desilo: Feranji, koja ima maltene 30 miliona pratilaca na Instagramu, u decembru 2023. je kažnjena sa 1.075 miliona evra, zbog "nefer reklamne prakse" povezane sa božićnim kolačem. Naime, Italijanka je tvrdila da će novac od prodaje kolača, koji se prodavao pod njenim brendom/imenom, otići u humanitarne svrhe (u dečju bolnicu iz Torina).
U stvarnosti, proizvođač torte je dao novac bolnici nekoliko meseci pre lansiranja poslastice.
Šta kaže policija?
U izjavi upućenoj pratiocima, Feranji je rekla da je napravila "grešku", imajući dobru nameru, odnosno "povezujući komercijalnu aktivnost s dobrotvornom". Prošle nedelje, italijanska policija je saopštila da će protiv Kjare Feranji biti pokrenuta zvanična istraga zbog prevare u vezi sa kolačem.
Inače, Italija nije jedina koja uvodi ovakve promene: Francuska je prošlog juna donela zakon prema kojem se influenseri mogu suočiti sa kaznom zatvora, ako se utvrdi da su prekršili nove propise o reklamiranju. To je bio prvi slučaj da je posao influensera zakonski definisan u Evropi.
U oktobru 2023. Evropska komisija je najavila da će pojačati nadzor nad poslovnim praksama i aktivnostima influensera, navodeći da će kreatori digitalnog sadržaja morati da slede "poštenu komercijalnu praksu", te da "njihovi pratioci imaju pravo na transparentne i pouzdane informacije", piše BBC.
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)