Family dollar
Foto: Shutterstock/Foto: Shutterstock

Godine lošeg upravljanja i loši uslovi u prodavnicama naštetili su brendu. Porodični dolar, koji je u vlasništvu Dollar Tree, nedavno je kažnjen sa više od 40 miliona dolara zbog najezde pacova u skladištu koje je primoralo stotine prodavnica da se privremeno zatvore.

Decenijama visoka inflacija je jako pogodila kupce, a opšte povlačenje potrošača uticalo je na kupce Famiy Dollara i profit lanca, pogoršavajući njegovu borbu sa konkurentima sa popustima kao što su Dollar General, Volmart i drugi.

Family dollar

Foto: Shutterstock

 

 

Pored toga, smanjenje beneficija za Program dodatne pomoći u ishrani, ili SNAP, ostavilo je porodicama čak 250 dolara manje mesečno. Diskontne prodavnice i kompanije široke potrošnje kažu da su osetile uticaj tog gubitka.

Stalna inflacija i smanjene državne beneficije nastavljaju da vrše pritisak na potrošače sa nižim prihodima koji čine značajan deo korisničke baze, rekao je izvršni direktor Rik Dreiling u razgovoru sa analitičarima.

Porodični dolar će zatvoriti 600 lokacija ove godine i 370 prodavnica tokom narednih nekoliko godina kako istekne zakup prodavnica. Family Dollar ima oko 8.000 američkih prodavnica. Dollar Tree je takođe rekao da će zatvoriti 30 prodavnica kako istekne ugovor o zakupu.

Akcije Dollar Tree su potonule za više od 13% na najniži nivo ove godine u ranom trgovanju.

Family dollar

Foto: Shutterstock

 

 

Šta se desilo s diskontima?

Diskontna maloprodaja je bila jedna od svetlih tačaka u industriji, koja datira još od Velike recesije, kada su ekonomski pad i visoka nezaposlenost doveli do toga da su Amerikanci pokleknuli, primoravajući trgovce na malo da smanje cene da bi preživeli.

Godine lova na povoljne cene uslovile su kupce da traže popuste umesto da plate punu cenu, mentalitet koji je ostao do danas.

Dakle, dok su hiljade robnih kuća, specijalizovanih prodavnica u tržnim centrima i drugih maloprodajnih objekata zatvorene, diskontne kompanije u rasponu od Volmarta do Dollar Generala do TJ Makk-a su porasle. Ove kompanije su se fokusirale na privlačenje srednje klase koja se smanjuje i kupaca sa nižim platama koji traže niske cene. Kako su mnogi kupci bili pritisnuti najvišim nivoom inflacije u poslednjih nekoliko decenija, diskontni lanci su poboljšali svoju poziciju.

Family dollar

Foto: Shutterstock

 

 

Dollar Tree, koji se više fokusira na kupce sa srednjim prihodima u predgrađima, kupio je Family Dollar 2015. za 8,5 milijardi dolara.

Kombinovana kompanija se nadala da bi udruživanjem snaga mogla da poveća svoju bazu kupaca, smanji troškove i odbrani se od većih prodavaca kao što je Dollar General, koji je uglavnom u ruralnim područjima.

Prodavnice porodice Dollar bile su u gorem stanju nego što je Dollar Tree očekivao kada je preuzeo posao, kažu analitičari. Iako je Famili Dollar renovirao hiljade prodavnica poslednjih godina, mnoge prodavnice su još uvek loše održavane. Prodavnice često nemaju dovoljno radnika, a kutije blokiraju prolaze.

Izvor: Blic

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading