plaćanje
Foto: Shutterstock/Foto: Shutterstock

Potrošači tvrde da su prevareni jer im je sa računa skinut novac za pretplatu koju nikada nisu ugovorili, ali ima i onih koji su kupili avio-karte, a onda dobili obaveštenje da je let otkazan, a novac im nije vraćen. Nekima su čak i pored iznosa za karte skinuli i dodatni novac bez obaveštenja o čemu se radi. Redakciji Kurira javio se čitalac Đ. J., koji tvrdi da mu kompanija "eDreams", registrovana u Barseloni, čak dve godine nakon korišćenja skida novac s računa.

- Aplikaciju sam instalirao 2022. godine i imao sam nalog koji mi je omogućavao popuste, pravio kombinacije najjeftinijih letova. Tada sam imao dve do tri transakcije. Naredne godine, pošto su karte bile dosta skuplje, prekinuo sam članstvo i obrisao aplikaciju. U maju ove godine ova kompanija je probala da mi skine novac s računa dva puta. Pošto sam imao transakcije i s devizne i s dinarske kartice, a u međuvremenu sam promenio deviznu, preko dinarske su uspeli da povežu moj nalog s karticom i u julu su mi skinuli 70 evra. Očigledno u sistemu čuvaju sve podatke - tvrdi čitalac i dodaje:

- Tu nije kraj... Početkom avgusta skinuli su mi još 60 evra. Uspeo sam da kontaktiram s njima i rekli su mi da ne mogu da mi vrate sve pare, već samo poslednje. Tada mi se, inače, javio Indijac, koga sam i jedva razumeo šta mi je rekao. Iako su obećali da će refundirati novac, opet su mi skinuli 70 evra, pa još 60.

Čitalac je stupio u kontakt i s bankom, iz koje su mu rekli da će novac biti refundiran i iz predostrožnosti su karticu ugasili.

- Istraživao sam po internetu o iskustvima korisnika aplikacije "eDreams" i našao Fejsbuk grupu "Upozorenje! Edreams.com totalna prevara!" (Warning! Edreams.com total fraud!) koja broji preko 400 članova i u kojoj ljudi prijavljuju razne prevare. Drugu iz Poljske, koji je takođe prestao da koristi aplikaciju, skinuli su 70 evra. Apelujemo na ljude da paze kako koriste platformu jer je mnogo pokradenih ljudi.

Evropski mediji su takođe upozoravali na prevare ove kompanije. Britansko udruženje za zaštitu potrošača Which ne preporučuje da se preko njih bukira smeštaj, dok je novozelandska potrošačka organizacija Consumer.nz prošlog leta izdala apel da ovu platformu treba izbegavati zbog prevelikog prigovora potrošača koji su se uglavnom odnosili na nemogućnost ostvarivanja povratka novca u slučaju otkazanih letova.

Prema podacima sa sajta Evropske komisije, ovo telo je upoznato s pritužbama zaštitnika potrošača na problematično poslovanje kompanije "eDreams", te od pre godinu dana nadležni nadgledaju rad ovog posrednika u kupovini karata, piše Kurir.

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading