otkaz
Foto: Shutterstock/Foto: Shutterstock

Godine 2011, posle skoro dve decenije na Volstritu, Koristin je izgoreo. Isprobao je više lekova: prelazak na vegetarijansku ishranu, meditaciju, upis na MBA program. Ništa nije radilo.

Na roštilju, Coristine je upoznao vlasnika kompanije za grickalice LesserEvil, koji je pričao o tome da želi da proda svoj posao. Coristine nije imao iskustva sa prehrambenom industrijom, ali ga je zaintrigirala ideja o novom početku - i dopalo mu se što je ime kompanije "sinhrono" sa zdravim, pažljivim načinom života, kaže on.

U novembru 2011, Coristine je kupilo LesserEvil za 250.000 dolara iz njegove ušteđevine, plus buduću isplatu od 100.000 dolara, prema dokumentima koje je pregledao CNBC Make It. Rizik je bio impulsivan i loše istražen, kaže on: LesserEvil, koji je imao za cilj da ponudi potrošačima zdravije alternative za kokice i grickalice, gubio je novac i u to vreme donosio manje od milion dolara godišnjeg prihoda, procenjuje kompanija.

dolar

Foto: Shutterstock

 

Ipak, kompanija sa sedištem u Danburiju, Konektikat, značajno je porasla pod njegovim nadzorom. Kao izvršni direktor i predsednik, Coristine je povećao svoju godišnju bruto prodaju na 103,3 miliona dolara u 2023. – uključujući 82,9 miliona dolara neto prodaje – i plasirala svoje proizvode u glavne prodavce i prodavnice širom SAD.

Prema procenama kompanije, posao je profitabilan od 2021. godine. Prošle godine je zaradio 14,4 miliona dolara zarade pre kamata, poreza, deprecijacije i amortizacije, ili EBITDA.

- Nisam poznavao nikoga u hrani... da me pitam da li sam lud ili ne, ali to je verovatno dobro“, kaže Coristine, 52. „Da sam uradio mnogo istraživanja i istražio, shvatio bih da je verovatnoća uspeha bila prilično mala.

Kada je kupio LesserEvil, Coristine je radio u TD banci i pohađao MBA na Univerzitetu Cornell Graduate School.

diploma

Foto: Shutterstock

 

Godine 2012. stekao je MBA diplomu i započeo svoj novi posao sa punim radnim vremenom kao izvršni direktor LesserEvil-a. Među njegovim prvim potezima: angažovanje svog prijatelja sa diplomskog studija Endrua Strifea kao COO i finansijskog direktora, i njegovog instruktora za vakeboard kao šefa marketinga.

Zajedno sa računovođom prethodnog režima, mali tim je radio iz kancelarije u Viltonu, Konektikat, na ažuriranju brenda LesserEvil-a i kreiranju sopstvene proizvodne linije. Staromodni brend nije privlačio kupce, a kompanija je plaćala oko 20% svog prihoda od svake prodaje ko-pakerima koji su pomogli u pravljenju i otpremi grickalica, kaže Coristine.

Koristinina ušteđevina je uglavnom ponestala, tako da je tim prikupio sumu novca od svojih prijatelja i porodice i obezbedio više finansiranja preko veze koju je Koristina imao u banci, kaže Strife. Oni su se 2012. uselili u fabriku od 5.000 kvadratnih metara u Danberiju i napunili je polovnom opremom kupljenom na aukcijama.

Fabrika cevi

Foto: Shutterstock

 

Tim je stekao „prijatelje sa zavarivačima niz ulicu“, koji su mogli da zavare točkove i kokice na mašine, kaže Strife. Sami su ofarbali eksterijer fabrike u crno i nalepili žuti logo „LesserEvil“ sa strane zgrade. Kako se Coristine seća, vozači su počeli da skidaju sa puta, ulazeći u fabriku i pitajući: „Da li je ovo striptiz klub?“

„Sve je bilo rđavo i trebalo je da se iznova izmisli kako smo išli“, kaže Strife.

Novi brend i nekonvencionalan sastojak

Godine 2014, kada se susedna fabrika iselila, LesserEvil je srušio zid i dodao 2.000 kvadratnih stopa i proizvodnu liniju svojim operacijama.

Te godine, Koristinin lični nutricionista ponudio je predlog usredsređen na zdravlje: Koristite kokosovo ulje za kokice. Coristine je bio skeptičan da će kokosovo ulje ostati sveže u vrećici za grickalice, pa ga je bukvalno testirao na polici, kaže: „Stavili smo ga na vrh frižidera, koji se jako zagreje [i ostavili ga] tri meseca. ”

kokos

Foto: Shutterstock

 

 

Ulje je ostalo sveže, a Koristini se dopao iznenađujuće puterast ukus, pa je LesserEvil lansirao preformulisani proizvod sa novim logotipom Bude 2014. godine — nazvavši ga Buda Bovl. Te godine je doneo oko 2 miliona dolara, što predstavlja trećinu godišnjeg prihoda LesserEvil-a, kaže kompanija.

Kroger, prvi veliki trgovac na malo koji je prodao LesserEvil, počeo je da skladišti svoje proizvode 2015. To partnerstvo je pomoglo da se finansira još jedan potez za LesserEvil 2017. — ovog puta, u fabriku od 20.000 kvadratnih stopa, kaže Strife.

Godinu dana kasnije, kompanija je dobila svoje prvo spoljno finansiranje - oko 3 miliona dolara, kaže kompanija - od investicione kompanije za održivu hranu i poljoprivredu InvestEco. Coristine i njegov tim su koristili sredstva da dodaju proizvodne linije u novu fabriku i ponovo ažuriraju pakovanje LesserEvil-a: svaki proizvod sada ima svog „gurua“, od starogrčkog pesnika Homera do Henrija Davida Thoreaua.

dolar

Foto: Shutterstock

 

 

Rebrendiranje i dodatni proizvodi pomogli su da brend postane profitabilan. Koristin je te godine počeo da isplaćuje sebi platu od LesserEvil-a, kažu u kompaniji.

"Ne liči na posao"

Cilj LesserEvil-a je oduvek bio da se razlikuje od konkurenata nestandardnim sastojcima kao što su ekstra devičansko kokosovo ulje i ulje avokada, kaže Coristine.

Ponekad upotreba atipičnih sastojaka može imati posledice, naveli su.

Danas kompanija ima 280 zaposlenih. Coristineovi kratkoročni ciljevi: Nastavite da rastete i lansirate nove proizvode. Dugoročno, on jednostavno želi da kompanija „bude brend koji bi mogao postojati dugo vremena“, kaže on.

bogatstvo

Foto: Shutterstock

 

 

LesserEvil je već uspeo da pomogne Coristine da reši ličniji problem, dodaje on - radi manje, od oko 7:45 do 4:30 popodne, i oseća se srećnije otkako je napustio Volstrit.

- Oseća se radosno, tako da ne liči kao da zaista radi, kaže Koristin, piše CNBC, preneo Blic.

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading