namirnice
Foto: Shutterstock/Foto: Shutterstock

Sniženja u oglasima "moraju se izračunavati" na temelju najniže cene u prethodnih 30 dana, podsetio je ECJ u saopštenju objavljenom u četvrtak.

Centar za savetovanje potrošača u nemačkoj saveznoj zemlji Baden-Wuerttemberg uložio je žalbu na promotivnu nedeljnu brošuru kojom je Aldi Sued oglašavao banane i ananase uz naslov "Najbolja cena u Nemačkoj".

U oglasu za ananas istaknuta je cena od 1,49 evra po komadu, uz precrtani iznos od 1,69 evra, uz napomenu ispisanu sitnim slovima i brojkama da je u prethodnih 30 dana najniža cena iznosila 1,39 evra.

Kovanica

FOTO Shutterstock

 

To znači da je bila niža od one istaknute krupnim brojkama, zaključio je sud.

Centar za savetovanje potrošača naglasio je i da nije dovoljno samo navesti najnižu cenu, pozivajući se na propise Evropske unije, i sud se složio.

Propisi zabranjuju da se cene podignu i potom snize i da se takav potez predstavlja kao sniženje, poručili su suci ECJ-a, istaknuvši da se time želi sprečiti obmanjivanje potrošača.

SRAMAN POTEZ POZNATOG LANCA: Navlačili kupce na staru foru, razbesneli sve “trikom”

Foto: Shutterstock

 

ECJ je donio preliminarnu presudu i predmet se sada vraća nemačkom sudu koji ga treba provesti u delo, piše Poslovni dnevnik.

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading