žena
Foto: Shutterstock/Foto: Shutterstock

Na listi, koja se formira već 27 godina, se nalazi 100 žena sa šest kontinenata, 19 zemalja i 14 različitih industrija. Više od polovine su izvršne direktorke, ima 26 novih lica na listi, a nekoliko je steklo moć usred "hajpa" u vezi sa veštačkom inteligencijom. Na listi se nalazi i nekoliko moćnih žena poput: Džuli Svit (4. mesto), Ema Volmsli (5), Safra Kac (7) ili Mira Murati.

Meri Bara – prva godina

Meri Bara preuzela je kormilo u GM-u u januaru 2014, a zatekao ju je katastrofalan opoziv miliona automobila proizvedenih od strane kompanije zbog neispravnih prekidača za paljenje. Bara je veći deo svoje debitantske godine provela na Kapitol Hilu, svedočeći pred poslanicima koji su joj zamerali da su nedostaci na automobilima dugo bili neispravljeni.

To je bila vrsta iskustva zbog koje biste mogli da poželite da odustanete, ali je ovog januara, Bara proslavila 10. godinu u kompaniji.

posao

Foto: Shutterstock

 

Vođenje kompanije kroz krizu opoziva dalo joj je zamah da reformiše GM-ovu kulturu i reorganizuje je kako bi se pripremila za revoluciju u električna vozila, navodi Fortune kao razlog za ovo prvo mesto.

Dugovečnost Meri Bare

Dostizanje decenije na čelu jedne kompanije je, prema listu, retkost za bilo koje izvršne direktore kompanija koje se nalaze na berzi, a još više za žene lidere.

Bara razlog dugovečnosti u kompaniji vidi u "sjajnom timu".

- Važno je razumeti kako se okruženje menja, ne čekati i dopustiti da vam se stvari dese, već biti proaktivan. Znate, kada sam preuzela ovu ulogu, mi smo još uvek bili kompanija u tranziciji i kretali se ka tome da postanemo moderna kompanija u industriji koja se transformisala, i iskreno, ta transformacija se samo ubrzala tokom ovog 10-godišnjeg perioda. Takođe bih rekla da imam zaista divan Odbor, koji koristim i zaista dobijam najbolje mišljenje - rekla je ona za Fortune.

uspeh

Foto: Shutterstock

 

Transformacija nije ravna linija

Da biste "zaradili" dugovečnost, naravno, morate dati i rezultate. GM je prošle godine ostvario prihode od 171,8 milijardi dolara, što je povećanje od skoro 10% u odnosu na prethodnu godinu, i njegov najbolji učinak u poslednjih 17 godina. Krajem prošle godine postigla je sporazum sa United Auto Workers koji je okončao sporne pregovore o ugovoru i skupi, istorijski štrajk. Čak i uz smanjenje produktivnosti zbog štrajka, GM je ostvario profit od 10,1 milijardu dolara, a njegove akcije su porasle za skoro 35% do sada u 2024. – što je svedočanstvo Barinog liderstva.

Ipak, jedina neizvesnost je plan kompanije da potpune pređe na električna vozila do 2035, jer je taj plan naišao na prepreke i upitna je njegova izvodljivost.

Ali kako sama Bara kaže, transformacija nije ravna linija.

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading