Koka kola
Foto: Printscreen/Foto: Printscreen Youtube

Coca-Cola font ikoničan je sam po sebi. Ali ako pogledate malo pažljivije, u njemu se nalazi nešto što je srcu kompanije – a to je narativ o naklonu ka sreći. Zaintrigirani? Reader's Digest otkriva tajne logotipa Coca-Cole i deli stručna mišljenja o tome šta ga čini nezaboravnim.

Koja je skrivena poruka u logotipu Coca Cole?

Mnogi veruju da je vrpčasti nastavak na prvom “C” u Coca-Coli zapravo osmeh. U teoriji, ovo se poklapa s glavnom porukom Coca-Cole da klasični gazirani napitak donosi sreću svima koji u njemu uživaju. I pređašnji slogani Coca-Cole uključivali su “Popijte Coca-Colu i nasmejte se”, “Otvorite sreću” i “Iskusite doživljaj”.

Koka kola

Foto: Shutterstock

 

Rejli Njuman, ko-osnivač kalifornijskog brending studija Motif Brends rekao je

- Logotip Coca-Cole postao je američka ikona s aromom nostalgije. Kaligrafski izgled reči pomaže logotipu da deluje autentično i osvežavajuće. Vizuzelno je fluidan dok tipografija oblikuje svako slovo. Dakle, koja je skrivena poruka? Vrpce se poimaju kao apstraktna tekućina, dok pozitivne krivine oblika podsećaju na osmeh, kaže Njuman.

Takođe on primećuje da tok i izdignuti uglovi logotipa utiču na mozak potrošača kako bi registrovao što više pozitivnih osećaja dok mu oči klize sleva nadesno preko reči.

Koka kola

Foto: Printscreen Youtube

 

Istorija logotipa

Džon S. Pemberton, farmaceut, izumeo je Coca-Colu davne 1886. godine. Prema Coca-Colinoj web stranici, veruje se da je Pembertonov knjigovođa F.M. Robinson stvorio prvu verziju logotipa Coca-Cole. Navodno je mislio da bi “dva C-a dobro izgledala u reklamama”, i zaista izgledaju!

Robinson je predložio ime i napisao danas poznati zaštitni znak “Coca‑Cola” spenserskim pismom, koje je bilo popularno u to vreme. Iako je logotip evoluirao tokom poslednjih sto godina, iako još uvek možete videti pomenute istorijske korene u trenutnoj verziji.

Koka kola

Foto: Printscreen Youtube

 

 

Samo četiri godine nakon svog početka 1890, Coca-Colin logo dobio je dašak dodatne drame, jer je pridodato više vrtloga da bi se istaknuo. Tada je stilski postao bliži logotipu Coca-Cole kakav poznajemo danas.

No svoj današnji karakteristični izgled, dobija tek krajem šezdesetih. Naime, Coca-Cola je 1969., počela da koristi beli font u crvenoj kvadratnoj kutiji, s belom vrpcom ispod nje, piše Poslovni dnevnik.

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Tagovi

Komentari (1)

Loading
PERAAS

14.11.2024 10:34

NEKA VAS DANASNJI SVETI VRACI IZLECE OVE POSASTI ZVANE cocacola....