frizer
Foto: Shutterstock/Foto: Shutterstock

Tako taksi kompanija "Kuroko – Sanwa Koocu" ima vozače obučene u tradicionalnu narodnu odeću koji komuniciraju sa putnicima samo putem gestova i pisanih poruka. Razlog za to je rastuća želja kupaca da izbegnu neobavezne razgovore, kao i činjenica da su Japanci u tome prepoznali poslovnu šansu. Zato je dobar deo njihove privrede počeo da pruža usluge koje podrazumevaju obavljanje posla u tišini.

Iz tog razloga sve više kompanija i preduzetnika u Japanu - od onih koji se bave šišanjem i prevozom, do običnih prodavnica i restorana - pruža ovakve "ćutološke usluge".

frizer

Foto: Shutterstock

 

Kako to izgleda?

Primera radi, u "Hair Works Credo", frizerskom salonu u kvartu Setagaja u Tokiju, gosti mogu da izaberu "razgovorni" ili "tihi" pristup. Oni zapravo mogu birati između tri kursa:

  • normalno pričanje
  • manje pričanja
  • bez razgovora
frizer

Foto: Shutterstock

 

Kada mušterija sedne na stolicu, sledi dogovor sa majstorom i tek onda on počinje da radi.

Tako je i sektor usluga, koji je do skora bio prepoznatljiv baš po tome što zahteva uslužnost koja uključuje i komunikaciju sa ljudima, dobio sasvim novu dimenziju, piše Kurir.

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading