Ovo je gore od otkaza: Poslodavci koriste jednu podmuklu taktiku da se oslobode radnika
Umesto iščekivanja da će zaposleni samostalno otići iz firme, neki poslodavci stvaraju uslove (savršeno pravno regulisane) zbog kojih zaposleni požele da napuste posao.
Zašto poslodavac želi da prisili zaposlenog na otkaz?
Jedan od brojnih razloga je da rukovodstvo firme odluči da su operativni troškovi previsoki za nova zapošljavanja ili da proizvodna linija više nije popularna, pa ne znaju gde da preraspodele postojeće zaposlene. Ili možda veštačka inteligencija smanjuje potrebu za radnom snagom.
Bez obzira na razlog, zaposleni koji daju otkaz mogu firmi da uštede vreme i novac jer neće morati da im isplate otpremninu, plaćati doprinose niti pružati finansijsku pomoć dok traže novi posao, piše Poslovni dnevnik.
Jedan od načina da se zaposleni natera da samoinicijativno da otkaz jeste da se od njega zahteva svakodnevni dolazak na posao, odnosno da mu se ukine mogućnost hibridnog rada od kuće. Još jedan način je šikaniranje zaposlenih do te mere da se isključe iz svih ključnih projekata i da im se maksimalno smanje radne obaveze.
Tu je i mikromenadžerstvo, zbog kojeg mnogi zaposleni radije sami daju otkaz nego da im u radnoj knjižici piše da su otpušteni. Međutim, sve navedeno predstavlja samo jednu stranu medalje. Naime, prema nekim stručnjacima, prvi koji neće pristati na svakodnevni dolazak na posao su najbolji zaposleni, jer oni znaju da imaju izbora i da će lako pronaći novi posao.
Takođe, ako poslodavci krenu sa merama osmišljenim da zaposleni požele samoinicijativno da daju otkaz, može se desiti da se u celokupnom radnom okruženju stvori negativna atmosfera. Iako sve ovo zvuči prilično omalovažavajuće i nepravedno, sve te strategije za navođenje nekoga da napusti firmu su pravno dozvoljene ako ste se u firmi zaposlili svojevoljno.
Jedino što u takvim situacijama kao zaposleni možete da uradite jeste da ne date otkaz, jer je to ono što poslodavac želi, i da radite još više, trudeći se da poslodavcu jasno stavite do znanja da ste kvalitetan radnik i da će pogrešiti ako vas otpusti.
Još jedna stvar oko koje se stručnjaci slažu jeste da, čak i ako odlučite da promenite radno okruženje, ne ogovarate i ne klevetate prethodne poslodavce na društvenim mrežama, jer će svaki budući poslodavac proveravati vaše profile na društvenim mrežama kako bi stekao uvid u vašu istoriju zaposlenja, piše Poslovni dnevnik.
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)