OVE POLOVNJAKE TREBALO BI DA IZBEGNETE: Imaju najviše oštećenja, a popravke su preskupe
Godišnje istraživanje ove firme koja prikuplja podatke o automobilima otkrilo je koje marke najčešće učestvuju u saobraćajnim nesrećama u Hrvatskoj, prenosi Večernji list.
Svake godine hrvatski vozači online proveravaju istoriju hiljada automobila, pružajući tako detaljan uvid u tržište polovnih automobila u zemlji. Među svim vozilima koja su proverena od oktobra 2023. do oktobra 2024. godine, najveći broj oštećenja zabeležen je na modelima BMW-a, 82,3% njih imalo je istoriju oštećenja. Iza BMW-a su Hyundai (74,9%), Volkswagen (60,3%), Audi (59,5%) i Honda (59%).
Vozači zainteresovani za ove marke treba da budu posebno oprezni i da se raspitaju kod prodavca o prethodnim oštećenjima i popravkama, kako ih novi polovni auto ne bi opteretio velikim troškovima. Istorijski podaci o oštećenjima mogu smanjiti vrednost automobila, otežavajući njegovu kasniju prodaju. Polovni ili neodgovarajući popravci s vremenom mogu dovesti do većih troškova održavanja.
Osim toga, ako je vozilo pretrpelo strukturalno oštećenje ili su se aktivirali vazdušni jastuci, njegova bezbednost može biti ugrožena. „Automobil se često ošteti i jeftino popravlja u jednoj zemlji, a zatim prodaje u drugoj. Mnoga vozila koja su učestvovala u velikim saobraćajnim nesrećama uvoze se u Evropu iz SAD-a. Čak i kada ostanu u jednoj zemlji, vozila obično učestvuju u saobraćajnim nesrećama svakih 5-10 godina. Uz prosečnu starost proverenih automobila u Hrvatskoj od 8,1 godina, vrlo je verovatno da su ta vozila barem jednom učestvovala u saobraćajnoj nesreći“, kaže Matas Buzelis, stručnjak za tržište automobila i menadžer komunikacija u firmi carVertical.
Mali gradski automobili najmanje učestvuju u saobraćajnim nesrećama u Hrvatskoj, a marke kao što su Peugeot (39,3%), Nissan (38,1%) i Alfa Romeo (41,6%) pokazuju najnižu stopu oštećenja. Cena popravke oštećenog vozila uveliko zavisi od marke. Automobili ekonomske klase jeftiniji su za popravak, pa su troškovi oštećenja prirodno niži. Međutim, čak i manja nesreća u kojoj je učestvovao luksuzni automobil može rezultirati troškovima popravke u hiljadama evra. Konkretno, u Hrvatskoj je prosečna šteta za Mercedes-Benz vozila iznosila 4065 evra, što je najviše od svih marki koje su proverene na carVerticalu.
Po iznosima šteta slede BMW (3959 evra) i Land Rover (3652 evra). Prema istraživanju, Mercedes-Benz modeli u proseku su imali 1,7 zapisa o oštećenjima, BMW 2,2, a Land Rover 1,8. Kia (2249 evra), Citroen (2278 evra) i Fiat (2411 evra) u ovom istraživanju imali su najniže prosečne troškove štete. Podaci iz Hrvatske poklapaju se s podacima iz drugih evropskih zemalja.
Kada se uzmu u obzir kombinovani podaci za sve zemlje koje su učestvovale u istraživanju, BMW je imao najviše zapisa o oštećenjima (66,7%), a slede ga Hyundai (62,1%) i Subaru (59,5%). BMW je takođe bio na vrhu liste najoštećenijih automobila u prošloj godini (67,4%), zajedno uz Dodge (67,2%) i Teslu (65,2%).
I u Hrvatskoj i u drugim zemljama u kojima je sprovedeno istraživanje, automobili velike snage češće se oštećuju, što sugeriše da mnogi vozači precenjuju svoje veštine i skloni su prejako pritiskati papučicu gasa.
- Kupci automobila često maštaju o određenom modelu i pokušavaju da uštede novac birajući prethodno oštećeno vozilo. Ne znači svaki zapis o oštećenju da automobil treba izbegavati, ali uvek je pametno posavetovati se s mehaničarom ako se zapisi o oštećenju pojave u izveštaju o istoriji - kaže Buzelis.
Izveštaji carVerticala o istoriji vozila koriste podatke iz 30 zemalja, iz više od 900 međunarodnih baza podataka, uključujući one koje pripadaju agencijama za sprovođenje zakona, finansijskim institucijama, državnim i nacionalnim registrima, osiguravajućim društvima i portalima za male oglase.
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)