Poklon automobil
Foto: Shutterstock/Foto: Shutterstock

U Evropu skoro da nije stigao. Tamo će mu cena biti veća – pretpostavlja se da je oko 58.000 evra, nije zvanično potvrđeno – ali i sa tom sumom bio bi konkurentan u svom segmentu. U Evropi, pa i u Hrvatskoj, brend koji teži da postane ozbiljan konkurent evropskim proizvođačima trebalo bi da predstavlja Stellantis.

Deepal je podružnica kompanije Changan Automobile, a Deepal S07 je razvijen u saradnji sa Huavei-om. Zašto nam je to sada važno? Deepal S07 je najbezbedniji od svih automobila koje je EuroNCAP ove godine prošao kroz brojne testove sudara.

Huawei

Foto: Shutterstock

 
 

Tokom 2024. godine testiran je ukupno 41 automobil. Od svih njih, Deepal S07 pouzdano najbolje štiti vozača i odrasle putnike, koji su dobili 95% ukupnih bodova u toj kategoriji. Osvojio je 87% poena za zaštitu dece putnika. U kategoriji zaštite odraslih, sa 93% poena, drugo mesto dele Folksvagen Pasat, Škoda Superb i još jedan 'Kinez', NIO EL6. Mercedes-Benz E-klase dobio je 92% bodova, koji takođe deli treće mesto sa kineskim modelom, pošto je Makus MIFA 7 na istom nivou bezbednosti, ali japanska Mazda CKS-80 ima isti broj bodova.

Kada je reč o deci u automobilu, Folksvagen Pasat i Škoda Superb imaju po 87% bodova, kao i Makus MIFA 7. NIO EL6 je tu sa 85%, a Mercedes-Benz E-Klasa sa 90% bodova. Mazda CKS-80 štiti decu u automobilu sa 88 procenata efikasnosti. Audi K6 e-tron je sledeći po bezbednosti, a slede ga kineski Makus eTerron 9 i Zeekr Ks, sva tri sa 91 odsto poena za zaštitu odraslih putnika. Iza njih su Porše Macan i MG HS sa 90 odsto bodova. Kineski Leapmotor C10 i Zeekr 001 dobili su manje od toga u procjeni sigurnosti EuroNCAP, a slijede evropski modeli Cupra Tavascan, Ford Capri, Ford Ekplorer, Škoda Kodiak (svih 89%).

Folksvagen

Foto: Pixabay

 

Slede Volvo EKS30 i KSPENG G6 sa 88 odsto poena za bezbednost, oba Kinezi, pošto su Kinezi vlasnici Volvo automobila, dok je nemački Audi A5 na 87 odsto, a japanski modeli Honda CR-V i Tojota C-HR imaju 85% poena. Manje poena od toga, ali opet više od 80 odsto, osvojili su Hiundai Santa Fe, Lekus LBKS, Mini Countriman, Subaru Forester, Subaru Crosstrek, Subaru Impreza i Folksvagen Tiguan. Svi do sada navedeni automobili – osim standardne Honda CR-V i Hiundai Santa Fe – dobili su maksimalnih pet zvezdica za bezbednost. CR-V i Santa Fe su dobili petu zvezdicu samo uz dodatni paket sigurnosne opreme.

Slede modeli sa tačno 80 odsto poena za zaštitu odraslih putnika, koji su osvojili po četiri bezbednosne zvezdice: Alpine A290 i Renault 5. Po četiri zvezdice, sa manje od 80 odsto poena za bezbednost odraslih putnika, dobili su i Mitsubishi ASKS, Renault Captur, MG ZS Hibrid, Renault Simbioz.

Renault

Foto: Shutterstock

 

Iako Jeep Avenger ima 79% ocena za zaštitu odraslih putnika, dobio je samo tri zvezdice ukupno zbog slabije bezbednosne opreme i slabije zaštite pešaka. Dacia Duster (70%), kao i Suzuki Svift (67%) i Ford Tourneo Custom sa standardnom opremom ostali su na tri zvezdice (dobio je četvrtu zvezdicu sa dodatnom sigurnosnom opremom).

Uz Svift, samo Ford Tourneo Courier ima manje od 70% poena za bezbednost odraslih putnika. Nijedan od testiranih „kineza” nema manje od 75 odsto, a čak i tih 75 odsto je postigao MG ZS Hibrid, koji malo ko doživljava kao kineski model. Za nas još uvek egzotični kineski modeli na koje i dalje gledamo sa oprezom jer su nedavno stigli, ili još nisu na našem tržištu, imaju 88 i više odsto poena na evropskim testovima bezbednosti, piše Večernji list.

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading