DVESTA NA SAT Momirović najavio , uskoro od Beograda do Novog Sada vozom za pola sata
Ministar saobraćaja, građevinarstva i infrastrukture Tomislav Momirović istakao je da će brza pruga do Novog Sada biti završena u decembru ove, a puštena u komercijalnu upotrebu u februaru sledeće godine.
"To će biti najbrža i najmodernija pruga u istočnoj Evropi. Ići će se dvesta na sat od Beograda do Novog Sada, najboljim vozovima koji postoje u Evropi, koje proizvodi Štadler u Švajcarskoj", rekao je ministar.
On je podsetio da je Srbija postigla dogovor sa Evropskom komisijom za izgradnju brze pruge od Beorgada do Niša. "Prvi deo koji će se raditi biće kod Jagodine, intenzivno radimo na projektovanju te deonice. Malo je prerano da sada o tome pričam, ali očekujem da ove godine krenemo u te radove. To će biti jedna od najvećih investicija u pruge, iako i u ovom trenutku već imamo neverovatne investicije", rekao je on na TV Prva.
Dodao je da je to investicija koja se radi u saradnji sa Evropskom investicionom bankom uz grant od 700 miliona evra, što je najveći grant koji je neka zemlja u jugoistočnoj Evropi dobila."To više nije samo pitanje infrastrukture, već snažne podrške koju Evropska komisija daje Republici Srbiji", objasnio je i precizirao da su procedure Evropske investicione banke dosta striktne i da umeju da traju ali "mi dosta razgovaramo o tome kako bismo ubrzali sve to."
Momirović ističe i da se kod nas trenutno projektuje i izvodi 1.009 kilometara auto-puteva i brzih saobraćajnica. "To je više nego što rade sve okolne zemlje zajedno, neverovatan broj. Radimo Moravski koridor, deonicu Preljina-Požega, Ruma-Šabac-Loznica, a ubrzo krećemo deonicu od Požarevca do Velikog Gradišta i Golubovca. Do kraja godine krećemo da radimo i deonicu Zrenjanin-Beograd, radimo Surčin-Novi Beograd...", nabrojao je Momirović. Rade se i lokalni putevi, poput puta Novi Pazar-Tutin, dodao je.
"Ovoliko se nije gradilo ni šezdesetih godina. Za auto-put su neophodne godine projektovanja i izvođenja. Mi ćemo sve ove puteve završiti u naredne dve do tri godine, kada ćemo imati najkvalitetniju infrastrukturu na Balkanu. Građevina je danas generator rasta BDP-a, to je preduslov da bi došli investitori, da bi kompanije proširile svoje poslovanje i da bi se zaposlili dodatni ljudi", objasnio je Momirović.
Podsetio je da je 2012. godine javni dug bio 78 odsto u odnosu na BDP, a investicije u pruge i puteve su bile nula. "Mi smo bili zemlja pred bankrotom, a nismo imali praktično nijednu javnu veliku investiciju. Nijedan auto-put, nijednu brzu prugu. Danas, mi smo na nivou do 60 odsto zaduženosti, a ljudi mogu da vide u šta sve investiramo", zaključio je ministar.
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)