MOMIROVIĆ POZIVA NA UČENJE ZANATA "Imamo više posla nego radnika, leti je zarada nekoliko hiljada evra"
Foto: Instagram printscreen

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, Tomislav Momirović, izjavio je da legalizacija nelegalno podignutih objekata ne ide tempom koji je zakon predvideo, dodajući da se "čini sve kako bi se sistem modifikovao da bi se sa tim završilo do 2023. godine".

Momirović je istakao da se sistem mora modifikovati kako bi se maksimalno olakšalo ljudima koji su pošteni, a koji su podižući nelegalne objekte sebi rešili stambeno pitanje - olakšala procedura oko legalizacije.

Navodeći da je takvih 90 odsto koji u svom vlasništvu imaju nelegalno sagrađene objekte, Momirović kaže i da preostalih 10 odsto, odnosno oni koji su podižući nelegalne objekte hteli da zarade novac čineći krivična dela, neće biti abolirani.

- Suština je da ćemo ljudima koji su nelegalnom gradnjom rešili svoje socijalno, odnosno stambeno pitanje omogućiti da najlakše moguće legalizuju svoje objekte, a da oni koji su hteli da profitiraju i zarade novac čineći krivična dela, neće biti abolirani - kazao je ministar.

Govoreći o građevinskim projektima u zemlji, Momirović je podsetio da u Srbiji trenutno ima 80.000 gradilišta i kazao da se danas projektuje i izvode radovi na više od 1.000 kilometara samo auto-puteva i brzih saobraćajnica.

Podsetio je da se trenutno radi devet auto-puteva i kazao da se počinje sa izgradnjom još dva auto-puta. Apelovao je i na mlade ljude da ovladaju nekim zanatom jer, kako kaže, trenutno je situacija u građevinskom sektoru takva da ima više posla, nego što je radnika.

- Radeći leti na gradilištu možete zaraditi nekoliko hiljada evra. To je za nas novo, imamo mnogo više posla nego radnika i trudimo se da to rešimo - kazao je Momirović. Dodaje da su se u odnosu na pre osam godina plate u građevinskom sektoru trostruko povećale i da sada iznose oko 700-800 evra.

Takođe ističe da trenutno u Srbiji nema nijednog parkiranog građevinskog kamiona i dodaje da su izvođači radova u obavezi da minimum 49 odsto radnika budu iz Srbije. Na pitanje o rastu cena građevinskog materijala, Momirović kaže da se te cene formiraju na globalnom tržištu.

MOMIROVIĆ POZIVA NA UČENJE ZANATA

EPA/MILOS MILIVOJEVIC

 

 

- Mi moramo da ih pratimo, pre par meseci su počele da pokazuju nestabilnost, sada su nešto stabilnije, ali na globalnom nivou, cene se još uvek nisu stabilizovale - naveo je ministar.

Kada je reč o mostu "Bratoljub" koji povezuje Srbiju sa BiH, odnosno Republikom Srpskom, koji je završen pre par godina, ali se ne koristi jer se bosanska strana obavezala da napravi granični prelaz, što nije još učinjeno, Momirović kaže da je to najbolji primer zašto Srbija toliko insistira na inicijativi "Otvoreni Balkan".

- Izgradili smo most koji nije u funkciji zbog administrativnih procedura BiH i Republike Srpske. Mi želimo da se relaksira promet ljudi i roba, ne želimo to da mešamo sa političkim stvarima - kazao je Momirović.

Očekuje i da se krajem oktobra, početkom novembra krene sa građevinskim radovima na izgradnji auto-puta "Mir", odnosno auto-puta Niš - Merdare. Kada je reč o projektima železničkog saobraćaja, Momirović kaže da se do kraja godine očekuje da se završi deonica brze pruge Beograd - Budimpešta, Beograd - Novi Sad, kao i da očekuje da u februaru brzi voz na toj pruzi bude u komercijalnoj upotrebi.

MOMIROVIĆ POZIVA NA UČENJE ZANATA

Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture

 

 

Kada je reč o pruzi Beograd - Bar, Momirović podseća da je rekonstruisan jedan deo - Beograd - Valjevo, i ističe da je u potpunu rekonstrukciju te pruge pametno ući samo ukoliko se napravi dogovor sa crnogorskom stranom.

Ministar se osvrnuo i na prugu Beograd - Pančevo i u tom smislu naveo da se mora pronaći način da se Pančevo uključi u sistem Beovoza.

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading