Seminari za bolje poslovanje - kako firme da izaberu pravi kredit i sigurne izvore finansiranja: Dobar finansijski plan za uspešan biznis
Privredna komora Srbije 22. i 23. marta organizuje onlajn edukaciju posvećenu kreditnim linijama i izvorima finansiranja sa ciljem da pomogne kompanijama da tačno definišu koliko im je novca potrebno da ostvare planirane poslove, koji je kredit najbolji i najprihvatljiviji u skladu sa mogućnostima firme, ali i kako da poboljšaju reputaciju u bankarskom sektoru i izaberu banku koja će im biti dobar partner.
Seminar „Kako pregovarati sa bankama i obezbediti najbolju kreditnu podršku i strateške izvore finansiranja biznisa“ namenjen je vlasnicima i direktorima malih, srednjih i velikih preduzeća koji žele da proniknu u bankarsku filozofiju, da nauče kako banke funkcionišu, kako se određuje kredit u skladu sa realnim potrebama biznisa, jer je suština upravljanja novcem da se kupi pod najpovoljnijim uslovima i angažuje gde je najpotrebniji.
Ističući da su glavni motivi za uzimanje kredita manji rizik poslovanja, ostvarivanje planiranih poslova i profit Ivan Vlajković, predavač na ovom seminaru, objašnjava da je najveći izazov za kompanije to što se u praksi krediti najčešće uzimaju bez adekvatnog finansijskog plana. Posledica može biti manji profit, veći poslovni i finansijski rizik, pritisak na likvidnost, a u ekstremnim slučajevima se dešava da kompanije završe u procesu restrukturiranja ili u prinudnoj likvidaciji, upozorava ovaj ekonomski stručnjak.
Dve greške koje, po njegovim rečima, imaju potencijalno najveći negativan uticaj na poslovanje kompanija jesu nepravilno definisanje potrebnog iznosa kredita i izbor pogrešnog kreditnog proizvoda iz bankarske ponude koja je veoma bogata.
„Ove greške izvesno dovode do toga da kompanija u nekom trenutku neće imati dovoljno novca, a kada u biznisu nema dovoljno novca nemoguće je dostići planirani profit. Osim ovih izazova, često se ne obrati pažnja na sredstva obezbeđenja koja se daju bankama i uslove saradnje koji se prihvataju. Ukoliko se sredstva koriste neracionalno umanjuje se kreditni potencijal u budućnosti, dok prihvatanje pojedinih uslova može ograničiti poslovno odlučivanje, čija posledica bude limitiranje dugoročnog rasta i razvoj biznisa“, naglašava Vlajković. Suštinski je bitno da u kompaniji postoji finansijski plan koji jasno pokazuje koji iznos novca nedostaje biznisu i u kojim periodima, pa se na bazi toga definiše kredit koji će odgovarati potrebama, objašnjava Vlajković.
„Ono što kompanije često zaboravljaju je da su banke finansijske institucije i da su prevashodno zainteresovane za to gde će se novac od kredita uložiti, kakvi će efekti tog ulaganja biti i na koji način će se generisati novac za servisiranje obaveza po kreditima. Banka želi da vidi da kompanije upravljaju svojim finansijama i biznisom, a ne da im se biznis dešava, što je ključno za sticanje reputacije u bankarskom sektoru. Kompanije koje imaju jasno definisane finansijske planove kandidati su za veće iznose kredita i kvalitetnije kreditne proizvode, uz manja sredstva obezbeđenja, bolje uslove saradnje i nižu kamatnu stopu. Na sve ove nepoznanice kompanije mogu lakše odgovoriti uz kvalitetnu edukaciju koju nudi PKS“, kaže Vlajković.
Važna uloga Centra za edukaciju PKS
Izuzetno je bitno što su institucija kakva je PKS i njen Centar za edukaciju prepoznali važnost ove teme za privrednike i što organizuju edukacije i seminare koji će omogućiti privrednicima da nauče kako da naprave finansijski plan, definišu svoje kreditne potrebe i odaberu dobar kredit koji će im omogućiti realizaciju planiranih kratkoročnih i dugoročnih ciljeva, ističe Vlajković.
Predstavnici kompanija, kao i drugi zainteresovani mogu da se prijave na seminar putem linka https://pks.rs/strana/sekcija/kalendar-seminara
Edukacije
Tokom marta Centar za Edukaciju PKS organizovaće i druge važne edukacije među kojima su „Obavljanje poslova zaštite od požara“, „Obaveze stambenih zajednica u slučaju vanrednih situacija i procesu održavanja zgrada“, „Praktičan rad na Registru zaposlenih, imenovanih i angažovanih lica“, „Kako uspešno privući nove klijente – Akvizicija kupaca“ i druge. Predavači su istaknuti eksperti sa dugogodišnjim iskustvom.
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)