STVARANO U SRBIJI Strateški projekat Privredne komore Srbije koji štiti domaću privredu
Snabdevenost tržišta u Srbiji za sada nije ugrožena i kriza u Ukrajini ne utiče na srpsko tržište, a činjenica da je više od 80 odsto prehrambenih proizvoda na policama trgovinskih lanaca domaćeg porekla, doprinosi stabilnosti tržišta i potiskuje bojazan da ćemo se suočiti sa nestašicama, kaže Žarko Malinović, sekretar Udruženja za trgovinu Privredne komore Srbije.
"Upravo u prehrambenom sektoru, mi jesmo jaki i jesmo neko ko zadovoljava potrebe domaćeg tržišta. Privredna komora Srbije prati pomeranja u tražnji putem dnevne ankete u 11 najvećih trgovinskih lanaca u zemlji. Izveštaji pokazuju da većih oscilacija u tražnji od početka ukrajinske krize nije bilo, odnosno da nisu zabrinjavajuća i da potrošači razumeju da nema potrebe za gomilanjem zaliha. Tako su na primer, prema poslednjem Izveštaju o tražnji za osnovnim životnim namirnicama, akcije i snižene cene u trgovinskim lancima doprinele rastu tražnje za kućnom hemijom, šećerom i mesom, ali do većih pomeranja nije došlo. Vodimo računa o tome da naše tržište bude snabdeveno, da globalna kretanja i pomeranja ne utiču mnogo na cene kod nas", rekao je Malinović.
Važno da jačamo našu ekonomiju
Kao i prethodne, i ova kriza samo potvrđuje koliko je važno da jačamo domaću ekonomiju i da kao potrošaći kupujemo domaće proizvode.
Projekat Čuvarkuća Privredne komore Srbije upravo ima cilj da podstakne potrošače da kupuju domaće proizvode. „Važno je
da potrošači znaju na koji način, kada kupe artikal proizveden u Srbiji, pomažu domaću ekonomiju“, istakao je Malinović.
Kada kupimo Čuvarkuću, ostane nam tri puta više novca u budžetu u odnosu na situaciju u kojoj kupimo uvozni proizvod, što je posebno značajno u vremenu u kojem cene sirovina rastu i bitno je smanjiti uticaj globalnih kretanja na našu ekonomiju i tržište. U ovim izazovnim vremenima, kada rastu cene sirovina, najbolje se vidi značaj čuvanja domaće ekonomije kroz kupovinu naše robe.
Najviše proizvoda sa žigom Čuvarkuća, preko 70 odsto od ukupnog broja, ima upravo u prehrambenom sektoru. Čuvarkuće mogu da se pronađu na policama najvećih trgovonskih lanaca, kao što su DIS, Univerexport, Vero, Delhaize, Lidl, Merkator S, DTL. Žig Čuvarkuća do sada imaju proizvodi 80 proizvođača u zemlji, a ukupan broj proizvoda kojima je Savet za Čuvarkuću dodelio pravo na žig je 866.
Među „čuvarkućama“ u prehrambenom sektoru su male i srednje porodične firme poput HIPBERRY AND HONEY IMMUNISER, BIBLI, ARONIJA VITA, SIL 3, SKP do velikih sistema kao što su BAMBI, NEKTAR, YUHOR, IMLEK, MLEKARA ŠABAC...
Vrednost stvorena u Srbiji
Žig ističe vrednost stvorenu u Srbiji, koja se odražava na razvoj privrede i društva u celini, promoviše stvoreno domaćim resursima, uz inovativnost, autentičnost, stručnost, kao i kreiranje svesti o važnosti koncepta domaće stvorene vrednosti.
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)