NEVIĐENI POPUSTI Šporet od 27.000 dinara spao na 19.000
Pojedini veliki trgovci tehničkom robom crni petak su produžili i na više dana, neretko i na celu nedelju, a popusti koje nude na belu tehniku, telefone, male kućne aparate, televizore, laptopove, kreću se od 20 pa do čak 60 ili 70 odsto.
Tako recimo, šporet koji je koštao oko 27.000 dinara sada može da se pazari za 19.000, tablet je sa oko 22.00 dinara snižen na oko 15.000, a cena usisivača od 22.000 je prepolovljena i sada iznosi oko 11.000 dinara.
Slušalice sa mikrofonom. takozvane komentatorske preko glave, umesto za 3.990 dinara nude se za 1.900, dakle za 2.000 manje, što znači da se po novoj ceni za iste pare može kupiti dvoje slušalica.
Popusti se ne nude samo na tehničku robu, pa je jedan poznati trgovac posteljnom robom cene dušeka i jastuka snizio za 20 odnosno 50 odsto.
Tako jastuk koji je koštao oko 3.600 dinara ima novu, duplo manju cenu a dušek je sa oko 39.000 dinara snižen na oko 32.000.
Oni koji još nisu nabavili zimsku obuću, a nameravaju da to urade uskoro, mogu upravo na popustu povodom "crnog petak", po znatno povoljnijim cenama naći modele za sebe.
U pojedinim radnjama nude se popusti od 30 do 50 odsto, pa se može uštedeti od par do nekoliko hiljada dinara, zavisno od modela obuće.
Kupci koji češće obilaze radnje i znaju kako se kreću cene, svakako će moći da realnije procene da li su sniženja stvarno tolika koliko trgovci velikim brojevima ističu ili su oni pak prvo podigli cene pa ih tek onda spustili, da bi popust izgledao veći.
A to što je popust veći ima svoj psihološki efekat na kupca, jer će on kupujući proizvod na velikom popustu imati osećaj da je dobro prošao, čak i kada nešto malo skuplje plati.
Dosta kupaca je već danima unapred rezervisalo svoje proizvode po ceni koja će važiti sutra i spremni su na čekanje u redovima koji su za "crni petak" izvesni, jer su svesni da sve mora nekako da se plati pa i jeftina roba.
Kada je reč o tome kako je nasao "blek frajdej", više je verzija.
Smatra se da je tako nazvan zbog toga što su američki trgovci posle Dana zahvalnosti počeli da ostvaruju profit, odnosno da od tog dana ulaze "u crno", i izlaze iz perioda gubitaka, kada su bili "u crvenom", pošto su svoje minuse beležili crvenom olovkom.
Jedno od popularnih mišljenja je i da su ovaj naziv stvorili američki vozači i saobraćajni policajci koji su strepeli od velikih gužvi u saobraćaju nakon Dana zahvalnosti u SAD.
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)