Fejsbuk
Shutterstock
Fejsbuk

Shutterstock

Fejsbuk, Foto: Shutterstock

Nakon što je Fejsbuk ranije bio prisiljen da ugasi dve aplikacije koje su skupljale veliku količinu podataka korisnika u ime istraživanja tržišta, kompanija je pripremila novu aplikaciju putem koje će nagrađivati korisnike za dobrovoljne povratne informacije.

Nova aplikacija za istraživanje tržišta nazvana je "Viewpoints", a obećava kompenzaciju svim korisnicima u zamenu za ispunjavanje upitnika i drugih zadataka.

Novac će im biti prosleđen putem "PayPal" usluge kada skupe određen broj bodova ostvarenih učešćem u programima. Precizni detalji o bodovanju nisu objavljeni, ali se zna da neke nagrade neće imati novčanu vrednost.

Fejsbuk će aplikaciju koristiti za mnogo više od samog istraživanja. Od korisnika bi se moglo tražiti da obavljaju zadatke, demonstriraju proizvode ili čak pomognu u poboljšanju AI tehnologije kao što je snimanje izgovora imena kako bi se unapredilo prepoznavanje glasa ili označavanje fotografija u svrhu poboljšanja prepoznavanja fotografija.

Još uvek nije jasno o kakvim ostalim "zadacima" je reč i da li će se od korisnika tražiti njegove navike surfa ili korišćenja aplikacije. U uslovima korišćenja je navedeno da aplikacija može prikupljati podatke iz mobilnih telefona korisnika, uključujući vrstu browsera i podatke o lokaciji.