SAOBRAĆAJNI POLICAJAC O MUČNIM SCENAMA NA UVIĐAJU Tokom 2024. u Beogradu poginuo 31 pešak
Dok je Miloš Jovićević iz saobraćajne policije saopštavao ove podatke stigao je poziv da je na uglu Dubrovačke i Dunavske ulice na Dorćolu, automobil oborio pešaka.
Uviđajnoj ekipi nije trebalo mnogo vremena da sedne u policijsko vozilo i ode da uradi uviđaj na Dorćolu. Kada smo stigli, kroz glavu prolazi misao „na svu sreću niko nije nastradao“.
Ubrzo smo saznali da je automobil udario majku i dete na pešačkom prelazu.
- Dete ima 6 godina i ubrzo nakon nesreće prevezeno je u bolnicu - kaže nam očevidac koga smo zatekli na mestu nesreće.
Dok uviđajna ekipa razgovara sa vozačem i očevicima, ekipa novinara je pokušala da sazna nešto više.
- Majka je držala dečaka za ruku, prelazili su preko pešačkog. Kada su bili na sredini pešačkog naleteo je automobil koji je udario dečaka, koji je za korak zaostajao za majkom. Žena je pokušala da povuče dete, ali nažalost nije uspela. Dečaka je udario automobil, a kako ga je majka čvrsto držala za ruku tako je i ona pala. Da nije držala tako čvrsto dete verovatno bi od udarca odleteo - kaže nam čovek koji se zatekao na mestu nesreće.
Ekipa sa kojom smo izašli na teren slikala je mesto nezgode, obavila sve razgovore, a trenutak obaranja majke sa detetom je zabeležila kamera.
Policijskih kamera ima dosta u Beogradu, a one u velikoj meri pomažu da se ustanovi kako se nesreća dogodila.
Pošto su policajci završili uviđaj, otišli su u bolnicu kako bi razgovarali i sa majkom povređenog dečaka, ali i kako bi saznali stepen povreda.
Dečak je zadobio tešku telesnu povredu noge i na svu sreću nije bio životno ugrožen.
Posle sat i više vremena, policajci su se vratili u stanicu i morali su sve to da zavedu i napišu izveštaj, dok je ekipa novinara nastavila razgovor sa Milošem Jovićevićem
- Na nivou Srbije, za 11 meseci bilo je oko 29.000 saobraćajnih nezgoda. Na teritoriji Beograda odovog ukupnog broja dogodo se oko 41,7 odsto nezgoda. Ipak, u odnosu na prethodnu godinu imamo smanjen broja saobraćajnih nezgoda sa poginulima. Taj pokazatelj nam ukazuje na stanje u bezbednosti saobraćaja. Što se tiče ukupnog broja saobraćajnih nezgoda taj broje je ujednačen, male su oscilacije na ukupan broj nezgoda. Valjalo bi napomenuti da se znatan broj saobraćajnih nezgoda desi, a da mi ne budemo obavešteni. To su one nezgode gde se vozači dogovore o nadoknadi štete, popunjavanjem Evropskog izveštaja ili se dogovore na nečin koji to njima najviše odgovara - objasnio nam je Jovićević.
Za popunjavanje ovog obrazca važno je napomenuti da vozači budu svesni kako je došlo do nezgode, da bi obrazac popunili kako treba.
- Važno je da on bude popunjen tako da se nedvosmisleno utvrdi koji je vozač odgovoran, jer samo tako može kod odgovarajućeg osiguravajućeg društva da uđe u proceduru nadoknade štete. Vozači u tom slučaju ne moraju da zovu saobraćajnu policiju, ali mogu. Ukoliko pozovu saobraćajnu policiju zbog neke nejasnoće ili nelogičnost, saobraćajni policajci utvrđuju da li vozači i vozila ispunjavaju uslove za učestvovanje u saobraćaju. Ukoliko vozači ispunjavaju te uslove oni mogu nesmetano da pupune Evropski izveštaj - objašnjava Jovićević.
Prema njegovim rečima saobraćajne nezgode posmatraju kroz prizmu uticajnih faktora koji su svrstani u sledeće grupe
- Grupa uticajnih faktora koja se odnosi na put
- Grupa uticajnih faktora koja se odnosi na vozila
- Grupa uticajnih faktora koja se odnosi na vozače
- Grupa uticajnih faktora koja se odnosi na pešake
- Kada su pešaci u pitanju uglavnom se odnosi na neoprezno stupanje na kolovoz ili uticaj tamne odeće u noćnm uslovima na saobraćajnu nezgodu. Ukoliko se kreću na neosvetljenom delu puta, pešaci bi trebalo da imaju neku fluorescentnu odeću na osnovu koje će jasno biti uočljivi za druge učesnike u saobraćaju - kaže Jovićević
Kako smo ranije naveli, do 30. novembra ove godine, na nivou Beograda nastradao je 31 pešak, dok je prošle, za isti period, poginulo njih 39.
- Hteo bih da pomenem da u svakodnevnom radu koristimo različite aplikacije za usmeravanje rada saobraćajne policije. Jeda od aplikacaja koje koristimo je saobraćajne nezgode SN lista. U toj našoj aplikaciji svaka saobraćajna nezgoda za koju uradimo uviđaj ima svoje mesto u vremenu i prostoru. Tako da se zna kada i gde se dogodila nezgoda kada mapiramo te saobraćajne nezgode dolazimo do nekih mesta gde imamo povećan broj određenih tipova nezgoda i ukoliko to budu pešaci mi odmah preduzimamo određene mere ili prema pešacima koji ne poštuju propise ili prema vozačima. Na taj način mislim da smo znatno umanjili broj stradanja pešaka jer su nam oni jedna od najosteljivijih kategorija učenika u saobraćaju - zaključuje sagovornik Informera.
Dve decenije u službi
Jovićević je duže od dve decenije je u službi i uradio je veliki broj uviđaja.
- Svaka nesreća nosi određen teret kako u profesionalnom tako i u emotivnom smislu. Jako je bitno da se razgraniče ta dva elementa. Policijski službenik koji je na licu mesta saobraćajne nezgode mora da bude fokusiran na uviđaj koji je najvažnija radnja kako bi se prosto svi tragovi i dokazi prikupili fiksirali i adekvatno obradili, odnosno kako bi uviđajna dokumentacija bila urađena u skladu sa procedurom - kaže saobraćajni policajac.
- Jedna od prvih saobraćajnih nezgoda koje sam radio bila je sa smrtnim ishodom. Nastradao je pešak koga je udarilo putničko vozilo. U tom trenutku mi je bila enigma jer nismo mogli da utvrdimo da li je vozač prošao na zeleno ili crveno svetlo na semaforu. Jedna anegdota je vezana za dve saobraćajne nesreće. U jednoj je vozač udario pešaka, a posle nekoliko dana je on bio pešak koji je oboren. Interesantno je koliko su učesnici u nezgodama u stanju da promene percepciju i način razmišljanja u sagledavanju cele situacije - rekao je Jovićević.
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)