CRNA STATISTIKA U Srbiji godišnje pogine 500 ljudi, kritični avgust i decembar!
Građane Srbije gotovo svaki dan potresu vesti o stravičnim saobraćajnim nesrećama koje su i ove godine zavile u crno brojne porodice. Neprilagođena brzina, vožnja pod dejstvom alkohola i droge, nevezivanje sigurnosnih pojaseva, pa čak i gubitak koncentracije, iz dana u dan odnose sve više života, neretko mladih.
Sudeći po istraživanju Agencije za bezbednost saobraćaja, crna statistika nije bila bolja ni u 2021. Tada su se dogodile ukupno 482 saobraćajne nesreće, poginula je 521 osoba, dok je povređeno 19.905 putnika.
Prema broju saobraćajnih nezgoda, prošle godine je najkritičniji mesec bio avgust. Za 31 dan dogodilo se najviše nezgoda - čak 55. Nastradalo je 56 osoba, dok je 2.040 povređeno.
Ipak, statistika ABS pokazuje da je u decembru 2021. bilo još kritičnije. Tada se dogodila 51 saobraćajna nesreća - za četiri manje nego u avgustu - ali je bilo najviše žrtava - čak 60. U tom mesecu ukupno je povređeno 1.720 osoba.
Najbezbedniji mesec za vozače tokom 2021. bio je februar. Tada se dogodilo 20 saobraćajnih nesreća, poginulo je isto toliko putnika, dok je 1.218 osoba povređeno.
Mirko Koković iz Agencije za bezbednost saobraćaja rekao je da u Srbiji na godišnjem nivou u proseku strada 500 putnika.
- Kada pričamo o broju poginulih, uzima se prosek poginulih lica na milion stanovnika, a to se zove javni rizik. U Srbiji je on skoro 100 odsto veći. Na našu populaciju od pet do sedam miliona stanovnika, imamo u proseku oko 500 poginulih godišnje, što je veliki broj - rekao je Koković.
Odložite putovanje ako su uslovi loši
Upitan kako se ponašati kada je vidljivost na putu smanjena i koje mere bi trebalo primeniti za bezbednost u saobraćaju, Koković kaže da je vožnja posebno opasna ako ima magle na putu.
- Trebalo bi da se zapitamo da li možemo odložiti putovanje i da to učinimo ako za to ima prilike. Ako, ipak, krećemo na putovanje, najvažnije je da se koriste maglenke, kratka i oborena svetla, nikako dugo svetlo. Neki automobili danas imaju bela ili led svetla. Bela boja smanjuje vidljivost u kombinaciji s maglom - objašnjava Koković.
On se osvrnuo na nedavnu saobraćajnu nesreću u Ulici Vojislava Ilića u Beogradu, kada su stradali Zoran Mitrović (67) i Biljerim Ćakatoli (39).
- Koliko brzina utiče na ishod saobraćajne nesreće, govori činjenica da pri udaru vozila u prepreku pri brzini od 50 kilometara na sat na naš organizam deluju toliko jake sile, da naši unutrašnji organi ne mogu to da podnesu. Dolazi do unutrašnjeg krvarenja i obično takve nesreće imaju smrtni ishod. Vozači nakon gužve pokušavaju da nadoknade izgubljeno vreme - rekao je Koković.
On je govorio i o delotvornosti ležećih policajaca na putevima.
- To jeste tehničko-regulatorna mera koja ima smisla na nekim delovima, ali kada se radi konkretno o Ulici Vojislava Ilića, to nije deonica kod koje bi se problem prekoračenja brzine rešio postavljanjem ležećih policajaca - rekao je Koković.
Izmena zakona: Uskoro oštrije kazne za vozače
Mirko Koković je istakao i da je u toku izmena Zakona o bezbednosti saobraćaja.
- Očekujemo oštrije kazne, kao i povećanje kazni za kršenje saobraćajnih propisa, koje bi trebalo da budu znatno veće. Kaznena politika deluje kratkoročno i posle nekog vremena ljudi nastavljaju po starom. U Republici Srpskoj već su primenili oduzimanje vozila, što se pokazalo kao dobro - rekao je on.
Pratite najnovije VESTI SA FRONTA
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)