KO JE KRIV ZA NESREĆU U BUGARSKOJ? Stručnajci za Alo! otkrivaju: Ove tri stvari putnici ne smeju da rade (FOTO)
Povodom saobraćajne nesreće kada se autobus iz Srbije prevrnuo na autoputu Trakija u Bugarskoj, profesor Saobraćajnog fakulteta Milan Vujanić pružio je stručnu ocenu eventualne odgovornosti.
Sumnja se da je do nesreće došlo kada je vozač pokušao da sedište suvozača pomeri jednom rukom i tada naglo skrenuo što je dovelo do sletanja sa autoputa i prevrtanja autobusa.
Profesor Vujanić komentarišući ovakav scenario nesreće ocenio je da je odgovornost isključivo na vozaču.
"Putnik može da zahteva bilo šta, ali vozač ima obavezu i dužnost da prati put i dešavanja na putu koja mogu da utiču na bezbedost kako putnika tako i ostalih učesnika u sabaraćaju." saopštio je profesor Vujanić.
Svakako profesor Vujanić ovde ne podrazumeva da je putnicima sve dopušteno, već da vozač svoju dužnost ne sme da određuje prema prohtevima putnika.
Deca povređena u Bugarskoj popodne se vraćaju u Srbiju vozilima hitne pomoći - Alo.rs
U slučaju da je nephodno da vozač posveti pažnju putnicima, on je dužan da zaustavi vozilo, kao recimo u slučaju prodaje karata putnicima. Tokom vožnje, prodaju karata može da vrši jedino kondukter, ali ne i vozač, pojasnio je Vujanić.
Pošto je dužnost vozača "da ne skreće pažnju sa kolovoza" nikako ne može biti opravdano ukoliko je vozač tokom vožnje pokušao da namesti sedište putniku.
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Profesor Vujanić istakao je da, ukoliko se zaista desilo da je vozač prilikom vožnje nameštao jednim rukom sedište, onda je bez ikakve sumnje odgovornost za ovu strašnu nesreću isključivo na vozaču.
Tri stvari koje putnici ne smeju da rade u autobusu
Milan Božović stručnjak za bezbednost saobraćaja istakao je tri stvari koje putnici nikako ne smeju da rade u autobusu tokom vožnje.
Komunikacija sa vozačem je strogo zabranjena ili bilo kakvo ometanje vozača tokom putavanja. Obično postoje turistički vodiči koji su tu da obaveste vozača ako je potrebno nekom putniku da stane. U najgorem slučaju, ističe Božović, ako je potrebno putnik može glasno da zatraži od vozača da stane,ali ne i da ustaje sa sedišta.
Što nas dovodi do druge stvari, a to je da putnici nikako ne smeju da ustaju sa svojih sedišta.
"Dešavalo se da dete želi da posluži vozača bombonama. I da takva situacija uzrokuje stravičnom nesrećom. Dovoljno je da se vozač samo ne trenutak okrene, propusti kritičnu situaciju i da dete nastrada."
Putnici moraju biti vezani. Stručnjak za bezbednost u saobraćaju, Božović, posebo ističe nevezivanje pojasa kao veliki uzročnik stradanja putnika u saobraćajnim nesrećama, pogotovo ukoliko se dogodi prevrtanje.
Ukoliko dođe do prevrtanja, usled velike staklene površine u autobusima putnik lako ispadne iz autobusa, nakon čega se desi da ga autobus poklopi. Zato je jako bitno da putnici u svakom trenutku budu vezani, ističe Božović, pre svega radi njihove bezbednosti.
BONUS VIDEO
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (2)
Vujošević Dragoje
16.08.2022 07:09
A ne ti vozači bulevar su Bogom dani. Sve same seljacine sa traktora sisle. Doživotna pa davse mnogi manu tog zvanja za koje nisu obučeni ni stručni. Seljacima sve
Vujošević Dragoje
16.08.2022 07:09
A ne ti vozači bulevar su Bogom dani. Sve same seljacine sa traktora sisle. Doživotna pa davse mnogi manu tog zvanja za koje nisu obučeni ni stručni. Seljacima sve