Morate da imate "zlatan jezik" i jedan poseban talenat!


Profimedia
U Kini, zemlji u kojoj se obožavaju čajevi, pije topla voda, a i pivo se retko hladi, sladoled postaje sve popularniji. Prodaja vrtoglavo raste, proizvođači se utrkuju čudnim ukusima da privuku kupce, a kompanije angažuju ljude koji probaju sladolede.
Sladoledžije u jugozapadnoj kineskoj provinciji Sičuan utrkuju se ko će da izmisli neobičniji ukus kako bi privukli kupce. Ovog leta, zrna sičuanskog bibera preko sladoleda privukla su veliku pažnju.
Prijatelj mi je rekao da ovaj sladoled od sičuanskog bibera veoma popularan i došli smo da ga probamo. Iako je malo skuplji, želeo sam da probam - kaže jedan kupac sladoleda u Čengduu.
Sladoled sa ukusom sičuanskog bibera inspirisan je lokalnom kuhinjom. Pikantni ukus zrna bibera karakterističan je za sičuansku kuhinju koja je globalno poznata. Sladoled takvog ukusa možda zvuči čudno, ali privlači sladokusce, ljubitelje sladoleda i znatiželjne potrošače.
- Nudimo jedinstvene ukuse inspirisane regionalnim karakteristikama kako bismo privukli ljude na prvu loptu. Onda ljudi možda dođu kada čuju za naše specijalne ukuse sladoleda - priča Vang Tijentai, menadžer u poslastičarnici.
Osim u ukusima lokalnih specijaliteta, proizvođači sladoleda traže inspiraciju kombinujući sladoled sa popularnom hranom i pićem. Tako jedan lanac poslastičarnica rasprostranjen širom Kine sarađuje sa dva veka starom nemačkom vinarijom. Tako je sladoled uronjen u penušavo vino postao hit među kupcima.
- Tokom leta, sladoled je obavezan, posebno u Čengduu gde su letnji dani vreli. Industrija sladoleda u Kini se tek uspostavlja, ali može da postane vreli posao u budućnosti - objašnjava Ma Čao, menadžer poslastičarnice u Čengduu.
Osim poslastičarnica, i veliki brendovi nude nove ukuse svakog leta i potrebni su im profesionalci kako bi bili sigurni da će novi ukusi privući kupce. To je stvorilo novu profesiju - probače sladoleda.
Iako nema prikladan prevod u srpskom jeziku, zvuči kao zanimanje iz snova.
Bonus video: Postavljanje dečijih fotografija na društvene mreže: Da li smo upoznati sa rizicima takvog čina?