Naš IMT 5500 nosio je ovu laskavu titulu
Za vreme svoga postojanja procenjuje se da je iz ove fabrike izašlo 780.000 traktora. Rekordna proizvodnja zabeležena je 1988. godine kada je proizvedeno 42.500 traktora i 35.000 priključnih mašina, a vrednost proizvodnje te rekordne godine je bio 600 miliona nemačkih maraka.
Razlikovao se od sličnog modela 5360 u samom motoru. Dok je 5360 imao 12v motor, 5500 je imao 12v bi turbo (za svaku stranu motora po jedan), ti motori su bili Mecedesove proizvodnje. Ono što se zameralo kod oba modela, jeste da su bili idealni za oranje po suvom, a da im je blato predstavljalo problem zbog njihove težine, i da snaga diferencijala nije pratila snagu motora, te su sami motori bili dužeg veka od ostatka traktora.
Na svojevrsnom takmičenju , prilikom oranja njive dužine jednog kilometra IMT 5500 je iza sebe ostavio daleko skuplji model traktora iste jačine iz fabrike traktora "John deere".
Mana ovog modela bilo je vazdušno kvačilo i već pomenuta težina koja je pravila probleme prilikom lošeg vremena. Takođe u to vreme se nisu obraćale pažnje na neke "sitnice" pa je sedište na ovom modelu bilo isto ono kao i sa najmanjih modela.
Bilo kako bilo , za ponos ostaje činjenica da je ovaj gorostas u potpunosti bio proizvod domaće pameti i razvoja.
Pročitajte još:
Komentari (3)
SRB IN
21.08.2020 21:47
Напредовали смо, сада су ту шопинг молови и тржни центри, УСИСИВАЧИ НОВЦА, А НЕ КОВАЧИ НОВЦА.
Банаћанин
22.08.2020 05:46
Уништили домсће гиганте имт, имр, икл, ипм, крон, застава, дмб, итд. Одосмо у пропаст, сад шверцијемо гаће на тим местима да има да преживимо, а ми на селу још колико ћемо мо да изржимо, нећемо дуго јер страно јевскупо!
Vojvodjanin
22.08.2020 08:39
Totalno promasena serija zato ga nigde ni na jednom imanju nema, vise su bili u radionici nego na njivi.