Nova pravila za samo 3 zemlje, jedna je Srbija!
Srbija, Severna Makedonija i Crna Gora su među 32 zemlje u kojima je od polovine marta kompanija "Fejsbuk" (Facebook) počela da primenjuje novu politiku oglašavanja na toj masovno popularnoj društvenoj mreži.
Iz te kompanije u izjavi za Radio Slobodna Evropa (RSE) kažu da su kada je reč o ove tri zemlje u obzir uzeli brojne faktore, uključujući i predstojeće izbore.
U okviru kampanje za smanjenje širenja dezinformacija, ova američka kompanija uvela je pravilo da svako ko želi da postavi reklamu o izborima ili politici u ovim zemljama mora da potvrdi identitet posredstvom identifikacione oznake koju izdaje zemlja u kojoj želi da objavljuje oglase i da navede "ko snosi odgovornost za oglas".
Autorizacija oglasa i veća transparentnost
Veća autentičnost otežava korisnicima zloupotrebu naše platforme i povećava odgovornost, kaže za Radio Slobodna Evropa Jan Šćegeni (Jan Ściegienny), šef korporativnih komunikacija u kompaniji "Fejsbuk".
"Naš cilj nije da kažnjavamo organizacije, već da pomognemo ljudima da znaju više o tome ko pokušava da utiče na njih. Naši alati neće biti savršeni, ali učimo na svakim izborima i poboljšavamo se širom sveta. Znamo da ne možemo sami zaštititi izbore, zbog čega radimo sa oglašivačima, vladama, nadzornim organima, regulatorima i drugima; pozivamo na razumnu regulaciju; i uvođenje transparentnosti i autentičnosti oglasa, kako bi ljudi i nas i oglašivače mogli pozivati na odgovornost", objašnjava Šćegeni.