Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock/Foto: Shutterstock

Rad automobila oslanja se na nekoliko ključnih komponenti sistema upravljanja, uključujući volan, stub upravljača, letvu i zupčanik. Ovi elementi zajedno omogućavaju precizno skretanje i kontrolu vozila.

Kada vozač okrene volan, stub upravljača prenosi taj pokret na letvu, koja zatim pomera točkove levo ili desno. U modernim automobilima ovaj proces dodatno olakšavaju hidraulični ili električni servo sistemi, smanjujući napor potreban za upravljanje i omogućavajući preciznije skretanje, naročito pri nižim brzinama i parkiranju.

Zašto ne treba forsirati volan do kraja?

Iako servo sistemi omogućavaju lakše upravljanje, preterano okretanje volana do krajnjih granica može izazvati ozbiljne probleme:

Brže habanje letve upravljača – Prekomerno opterećenje može dovesti do njenog nepravilnog poravnanja, što smanjuje preciznost upravljanja i može uzrokovati vibracije volana.
Nepravilno trošenje guma – Ekstremni uglovi skretanja ubrzavaju habanje guma, smanjujući njihovu dugovečnost i ugrožavajući stabilnost vozila, posebno na klizavim površinama.
Oštećenje hidrauličnog sistema – Preopterećenje servo pumpe i creva može dovesti do curenja ulja, kvara sistema i skupih popravki.
Negativan uticaj na vešanje – Forsiranje volana može dodatno opteretiti komponente vešanja, smanjujući njihovu sposobnost da apsorbuju udarce i narušavajući udobnost vožnje.

Kako biste izbegli ove probleme i produžili vek trajanja sistema upravljanja, preporučuje se da ne forsirate volan do kraja i da ga nakon maksimalnog skretanja malo vratite unazad. Pravilna vožnja i pažljivo rukovanje volanom doprinose dugovečnosti vozila i sigurnosti u vožnji.

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)