Najveće električno vozilo na svetu koje ne treba dopunjavati, velika ušteda prilikom kupovine ovakve mašine
Foto: Youtube/Printscreen

Foto: Youtube/Printscreen

 

Električna vozila su odlična - tiha, bez emisija, jaka, izdržljiva - ali ipak imaju nekoliko osnovnih nedostataka koji otežavaju upotrebu ovog oblika pogona. Prvi od njih je i dalje skroman domet, a drugi - potreba za čestim punjenjem, što traje duže od punjenja gorivom. 

Vozilo koje napaja električnu energiju u mrežu

Švajcarska kompanija eMmining AG uspela je da stvori moćno električno vozilo koje nikada ne treba puniti iz električne mreže! To nije kraj - čak stvara toliko električne energije tokom vožnje da se višak energije može staviti u mrežu i još uvek možete zaraditi na njoj!

Najveće električno vozilo na svetu koje ne treba dopunjavati, velika ušteda prilikom kupovine ovakve mašine

Foto: Youtube/Printscreen

 

I žao nam je što smo vas razočarali - fotonaponske ćelije još uvek nisu toliko efikasne da napajaju veliku mašinu, ovde se električna energija proizvodi potpuno drugačije. Nažalost, rešenje koje su kreirali Švajcarci ima i nedostatak: radi samo sa vrlo specifičnim načinom korišćenja vozila.

EDumper (ili „e-damper“) je ogromna mašina napravljena na osnovu kipera Komatsu, koja se koristi za transport iskopanog materijala iz kamenoloma. I zahvaljujući ovoj razlici u nivoima rešenje deluje - struja dolazi od ... gravitacije!

EDumper proizvodi električnu energiju iz gravitacije

EDumper se penje uzbrdo, koristeći električne motore koji se napajaju baterijama kapaciteta 600 kVh. Prazno vozilo je teško "samo" 45 tona. S druge strane, nakon utovara krečnjakom ili nekim drugim teretom, spušta se niz planinu težak više od 110 tona. Trošenje električne energije nije potrebna za spuštanje, problem rešava odgovarajući nagib puta - ali motori rade u rekuperacionom režimu, obnavljajući energiju. Zahvaljujući tome, tokom spuštanja moguće je akumulirati mnogo više energije nego što je automobilu potrebno da bi se zatim kretao uz brdo. Jedan spust generiše višak od 10 kVh energije preko neophodnog za ponovni uspon na brdo!

Proizvođač obećava da takvo vozilo godišnje uštedi 130 tona emisije ugljen-dioksida i 50.000 evra za dizel gorivo.

 

Još zanimljivosti možete pročitati OVDE!

 

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading