NEOTANSKI TOČKOVI Neobično svetleće gume već otišle u zaborav, imale su samo dva problema!
Američki proizvođač guma Goodyear jednom davno 60-tih godina je stvorio osvetljene (svetleće) automobilske gume koje su sjale iznutra zahvaljujući sijalicama.
Početkom 1960-ih, zaposleni u Goodyear-u Villiam Larson i Anthoni Finelli zajedno su radili na stvaranju prvih automobilskih guma od neotana. Neotan je bio samo lepši naziv za uretan, hemijsko jedinjenje koje je tri decenije ranije izumeo nemački hemičar Otto Baier.
Za razliku od tradicionalnih guma, kojima je za proizvodnju bio potreban više slojeva gume, kao i tkanina i naporan postupak, neotanske gume bile su prljave, mekane, odzivne i jednostavne za izradu. Ali prednosti se tu nisu završile.
Neotanove gume su takođe bile providne, mogle su se bojiti u razne boje, a, kao što je Goodiear pokazao, mogle bi čak biti opremljene svetlima za jedinstveni vizuelni efekat.
Svestrani materijal omogućio je Goodyear kompaniji da napravi bežičnu gumu koja je trebalo da revolucioniše industriju, a da bi pokazali koliko je zapravo bila revolucionarna, čak su i sijalice stavljali u gume kako one sjale. U otvoru točkova nalazilo se 18 minijaturnih sijalica koje je vozač mogao aktivirati pritiskom na dugme, a baterija ih je napajala kroz žice.
Kao što možete da zamislite, svetleće ume su privlačile pažnju još 1960-ih, baš kao što bi bile i danas, i to je bio deo problema.
Ljudi bi bili toliko ometeni njihovim očaravajućim sjajem da bi skrenuli pogled sa puta, a neki bi se vozili i kroz crveno svetlo koliko su ih te svetleće gume ometale u saobraćaju
Pored troškova proizvodnje i održavanja svetlećih automobilskih guma, koji su bili preveliki, praktičnost gume je bila upitna. Nakon samo nekoliko kilometara, habanje i prljavština na putevima prekrili bi gume u čađi, što bi sjaj učinilo totalno beskorisnim.
Ali pre svega problem je bila sigurnost. Neotanske gume jednostavno nisu išle najbolje u kišnim uslovima i pri vožnji velikim brzinama, jer nisu izdržale naglo kočenje zbog relativno niske temperature izlivanja jedinjenja od 250 stepeni. Dakle, nakon 10 godina razvoja, Goodyear je odlučio da odustane od projekta, a da nikada nije pustio ove svetleće gume na svetsko tržište.
Goodyear je verovatno mogao da natera neothan podešavanjem formule i proizvodnog procesa, ali nisu smatrali napore vrednim svog vremena. Već smo imali proverene gume, pa su jednostavno više voleli da odustanu od ideje ili da naktratko eksperimentišu s tavkim gumama
Srećom, još uvek imamo fotografije s jedinstvenim osvetljenim gumama, kao i nekih obnovljenih vozila koja su opremljena prototipovima osvetjenih guma, kako bismo uvideli kako bi budućnost izgledala u jednom trenutku odnosno sada već u prošlosti.
Još zanimljivosti možete pročitati OVDE!
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)