ULAGANJE U AUTOMOBILE DOBRA INVESTICIJA Spisak modela kojima vrednost raste brže nego novcu u banci
Američka kompanija za osiguranja specijalizovana i za procenu vrednosti automobila Hagerti napravila je spisak deset modela koji su bolja investicija od oročene štednje.
Kako kažu, njima vrednost raste više nego novcu oročenom u banci. Spisak je napravljen u saradnji s britanskim "Dejli mejlom", a radi se o automobilima koji vrede manje od 10.000 funti (11.700 evra), s tim da im je hrvatski Jutarnji list dodao nekoliko modela uzevši u obzir domaće tržište.
Neko će možda reći da se radi o izvikanim starudijama, ali stručnjaci iz Hagertija tvrde suprotno. Ovo su njihovi argumenti:
Tri godine nakon lansiranja standardne verzije, Fijat je predstavio Pandu s pogonom na sve točkove. Stvorena je prvenstveno za Italijane koji su živeli u planinama i trebalo im je vozilo koje nije samo jeftino, već i sposobno na teškim terenima. U odnosu na pretpandemijsku 2019. vrednost Pande 4X4 narasla je 60 posto.
Tri slova GTV u istoriji Alfa Romea uvek su označavali sportski kupe vrhunskih performansi. Poslednja generacija ekstravagantnog oštrog izgleda proizvodila se punih 10 godina, a na putevima ih još ima i to od primeraka po 2.000 eura za otpis do onih blistavih kojima cena tek počinje da raste. Najbolji primerci u originalu s vrlo malo kilometara i 3.0 V6 motorom prve generacije koštaju i do 12.000 evra. Do pre koju godinu cena im je bila oko 6,7 hiljada evra...
Neverovatno zvuči podatak da je XJ6 krenuo u proizvodnju pre pola veka. Kupci su mogli da biraju 2.8 ili 4.2-litarski motor. U poslednje dve godine cena mu je narasla 20 posto.
U vreme kada je na tržište stigao prvi audi TT, kompaktni kupe nastao na istoj osnovi kao i VW Golf i Audi A3 bio je stvarno nešto posebno oblim oblikom kojim je prizivao dalekog pretka trkaćeg Auto Uniona Type D iz 1930-ih. Cijene: 4.500 do 12.000 eura za bolje primerke s boljom motorizacijom i Quattro pogonom, a cena im je stabilna i teško da će više padati.
Japanski sportski dvosed na glasu je kao vrlo pouzdan automobil. Danas ga je vrlo teško pronaći, verovatno i zbog činjenice da se u početku nije najbolje prodavao. Analitičari Hagertija tvrde da je prvoj generaciji Honde CR-X u poslednjih godinu dana vrednost narasla 15 posto i predviđaju da će dodatno rasti.
Još pre nekoliko godina običan BMW Z3 ste mogli pronaći za "sitne" novce, ali ako želite stvoriti dodatnu vrednost, Hagerti preporučuje Roadster verziju s 2.8-litarskim motorom čija je cena za godinu dana narasla 15 posto.
Iako nekada nazivan "Poršeom za siromašne" jer su ga kupovali vozači koji nisu mogli da priušte 911, Boxster danas može da bude odličan kolekcionarski primerak. Hagert tvrdi da se vrlo dobro očuvani primerci pokretani 2.5-litarskim šesterocilindarskim bokser motorom s 204 KS mogu pronaći za manje od 90.000 kuna (12.000 evra).
AMG model C-klase pojavio se na tržištu 1994, a pod haubu je uguran 3.6-litarskii redni šestocilindraš sa 280 KS s kojim je do stotke jurio za 6,7 sekundi. Iako mu vrednost u poslednje dve godine nije bitnije rasla, stručnjaci Hagertija tvrde da je C36 AMG pravi automobil za stvaranje dodatne vrednosti.
Prosečna vrednost Renaulta Clio Williams 3 narasla je gotovo 50 posto u poslednjih godinu dana, piše hrvatski portal. Francuska ikona devedesetih s dvolitarskim benzincem sa 150 KS do stotke je stizao za 7,8 sekundi.
Poslednji Golf sa 6-cilindarskim motorom prvi je s znakom R a pojavio se s četvrtom generacijom. Peticom R32 završila je era šesterocilindarskih motora u Golfu, započeta sredinom 1990-ih u trojci. Premda je težio 1.510 kg, zahvaljujući efikasnom prenosu snage i momenta stotku je uhvatio već za 6,2 sekunde. Proizvodio se do 2004. i sačuvani primerci danas su na visokoj ceni koja samo raste ako je reč o fabrički originalnim primercima.
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
možda vas zanima
alo.rs/tuzlanski.ba/Lj.Č.
Komentari (0)