KAKO ĆE IZGLEDATI NOVO OPOREZIVANJE U PRAKSI Evo zašto nema umanjenja poreza za vozila stara 20 godina u Srbiji
Kada se pojavila informacija da će se automobili od 1. januara 2022. godine, prilikom registracije, oporezivati prema godini proizvodnje, a ne kao do sada po kubikaži, mnogi vlasnici četvorotočkaša su se zapitali kako će se to izgledati u praksi.
Iako se očekivalo da će se izmene načina naplate poreza odnositi na sve automobile, odnosno da će način obračuna poreza na upotrebu vozila, koji se plaća prilikom svake registracije, biti potpuno promenjen, situacija će se promeniti samo kod onih vozila koja imaju motor zapremine veće od 2.000 kubika.
A zašto baš ta?
Kako stoji u obrazloženju predloga izmena i dopuna Zakona o porezima na upotrebu, držanje i nošenje dobara, suprotno bi se smatralo nekim vrstom subvencije.
Naime, ministarstvo finansija predalo je Vladi Srbije predlog kojim se predlaže umanjenje poreskog opterećenja na putnička vozila starosti pet do 20 godina.
Za vozila starosti preko 20 godina dodatno umanjenje nije predloženo, jer se za ta vozila i sada plaća 20 odsto od propisanog iznosa poreza.
Zapravo, dodatno umanjenje kod oporezivanja ovih vozila moglo bi se smatrati podsticajem za njihovu nabavku, što nije prihvatljivo sa stanovišta bezbednosti saobraćaja na putevima i unapređenja zaštite životne sredine, naveli su iz ministarstva, piše Telegraf Biznis.
Kako je navedeno, nacrt izmenama i dopuna zakona je napravljen imajući u vidu da se tržišna vrednost putničkih vozila radne zapremine motora preko 2.000 cm kubnih brže umanjuje po osnovu starosti u odnosu na ostala motorna vozila.
S tim u vezi, ukazala se potreba da se doslednije sprovede ustavni princip oporezivanja kada je u pitanju porez na upotrebu motornih vozila, srazmerno ekonomskoj moći obveznika, navedeno je u saopštenju Ministarstva finansija.
Više iz oblasti automobila čitajte OVDE!
BONUS VIDEO
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)