Zašto dizelaši ujutru na niskim temperaturama teško "pale"?
Proizvođači pripremaju posebno dizel gorivo za niske temperature. Tako se sprečava kristalizacija, koja može začepiti filtere goriva i naneti veliku štetu.
Međutim, na ekstremnoj hladnoći ove mere nisu se uvek pokazale dovoljnim. Ako je dizel kristalizovao, automobil ćete ponovo moći da vozite tek kad se ceo sistem za gorivo zagreje i otope se sve parafinske čestice.
Da bi se to dogodilo, automobil treba staviti u garažu (ili u neki drugi zatvoreni prostor) na temperaturu koja ja znatno iznad nula stepeni Celzijusa. Ni u kom slučaju nemojte da koristite fen za kosu ili neki sličan aparat sa vrućim vazduhom – pre svega postoji opasnost od požara i oštećenja, a ne možete ni prići svim delovima vozila kroz koje teče gorivo.
Teoretski, "zimsko" dizel gorivo bi trebalo da bez problema funkcioniše do minus 20 stepeni Celzijusa. Nemački auto-klub ADAC testirao je 2013. godine da li je to realno koristeći četiri komercijalno dostupna dizel goriva i izveo obimna ispitivanja na niskim temperaturama.
Rezultati testa
Rezultat testa je da se vozači dizelaša ne mogu uvek pouzdati u dizel goriva za zimsku upotrebu, prenosi Revijahak.
U svakom slučaju, vozači bi trebalo da na vreme napune rezervoar zimskim dizelom pre početka hladne sezone. Preostala količina letnjeg dizela koja je još u rezervoaru trebalo bi da bude što manja.
Takođe je potrebno da se pridržavaju uputstva proizvođača za održavanje – posebno koliko često treba menjati filter za gorivo.
Vozačima se savetuje i da parkiraju vozilo tamo gde je zaštićeno od hladnoće i vetra (ako je to moguće).
Osim toga:
• Nikada ne mešajte dizel gorivo i benzin. Izuzeti su samo stariji modeli vozila pre 1997. godine – uz posebno odobrenje proizvođača.
• Aditive za poboljšanje protoka koristite samo ako je to odobrio proizvođač.
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)