EVO RAČUNICE Da auto pripremite za zimu, treba vam do 25.000 dinara!
Vozači koji žele da njihov automobil bezbedno prezimi mraz, sneg, led i lapavicu, morali bi što pre da ga pripreme odgovarajućom opremom i preparatima za zimu, jer bez toga temperature u minusu mogu da izazovu skupe kvarove, ali i ozbiljne posledice. Naša računica pokazuje da je za osnovnu zimsku pripremu automobile potrebno do 200 evra, a majstori upozoravaju da kod nepripremljenog vozila zimi prvo strada motor, čija popravka košta i više od 1.000 evra!
Auto-mehaničar Tomislav Milić (54) je objasnio kako se čuva “zdravlje” automobila, šta treba uraditi pre zime kako vozači ne bi imali problema sa paljenjem, proklizavanjem, otključavanjem vozila.
Izbegavati kratke rute
- Najvažnija zimska oprema su sve četiri zimske gume. Treba srediti pukotine na staklima jer su one veliki rizik zbog razlika u temperaturi. Na temperaturnim razlikama staklo se širi i tako dovodi do pukotina koje se više ne mogu popraviti – kaže on i dodaje:
- Proveriti antifriz, koji treba menjati na svake dve godine. Ako ga imate u vozilu, meračem treba ispitati njegove tačke zamrzavanja. Ako se desi da se ova rashladna tečnost zaledi, posledice su katastrofalne po sam motor vozila. Motor u zimskom periodu teško postiže radnu temperature, uvek treba dobro da se zagreje pre polaska. Njegova popravka može da košta i više od 1.000 evra u zavisnosti od automobila.
Milić navodi i da zimi treba izbegavati kratke rute jer tada auto radi pod režimom u kom je ulje znatno hladnije od potrebnog.
- Treba zameniti I metlice brisača ako su istrošene, jer su zadužene za uklanjanje vode i snega sa šoferšajbne – kaže on i ističe da obavezno treba zameniti akumulator na vreme ukoliko nije u potpunosti ispravan, jer se on zimi najviše i troši.
- Ukoliko se pre ledenih dana ne sredi limarija na automobile, sva oštećenja pod udarom soli i rizle na putevima dovešće do korozije. Male ogrebotine mogu se zaštititi i korektorom ili auto-lakom, jer je glavni cilj sprečavanje korozije – kazao je Milić, dodajući da treba zameniti i tečnost za kočnice ako je starija od dve godine.
- Zbog leda može doći do proklizavanja, zanošenja, pa i gubitka kontrole nad vozilom, zato je ova tečnost jako važna.
Prema njegovim rečima, radi dobre preglednosti vozač mora u vozilu da ima tečnost za pranje šoferšajbne sa niskom temperaturom mržnjenja, a koja se kupuje gotova ili se meša sa vodom.
Filteri, svećice…
- Takođe, motor je uvek najbitniji, a da biste mu omogućili da lakše funkcioniše, morate da zamenite filtere vazduha, goriva i kabine. Zimske gume se stavljaju na početku sezone, ali za njih su potrebne i čelične felne koje štite od oštećenja i soli. Pre zime treba proveriti i kontrolu motora, filtera, svećica i ulja u nekom servisu – naglasio je majstor, ističući da u gepeku uvek moraju da stoje lanci za sneg.
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)