ŠTA KUPITI Top 5 polovnih automobila do 3000 evra - pouzdani, a jeftini
Mnogi od vas upravo traže automobil u cenovnom rangu od 3000 evra, relativno pristupačan, a opet da bude mlađi i kvalitetan automobil.
Priredili smo vam 5 automobila za koje mi smatramo da imaju odličan odnos dobijenog i uloženog.
Mesto br. 5 – Renault Clio 3. generacije (2005-2014)
Francuski proizvođač je već duže godina na tržištu, a treća generacija modela Clio je sasvim solidan automobil kako za mladu osobu, tako i za manje porodice, a praktičan je i za starije ljude.
Dostupan je u izvedbi sa 3 i 5 vrata ,a takođe je tu i karavan varijanta pod nazivom Grandtour, svakome na izbor ponešto.
Kvalitet unutrašnjosti je na zavidnom nivou, a takođe Reno Clio 3. može da ima dosta lepu opremu.
Karoserija je relativno dobrog kvaliteta, krila su plastična pa je tu i manje problema. Ozbiljnijih problema sa korozijom ne bi trebalo da bude.
Motori koje treba uzeti u obzir su:
– 1.2 benzin – za ljude koji dosta voze po gradu ovo je pravi izbor, podnosi TNG, jednostavno održavanje
– 1.6 benzin – za ljude koji imaju više vožnje van naseljenog mesta, a ipak žele jednostavnog i kvalitetnog benzinca
– 1.5 DCi dizel – ne smemo izostaviti dizelaša, verovatno i najpopularniji izbor, svakako poznatog po svojim problemima sa diznom i pumpom visokog pritiska, ali to je retko i dešava se na primercima sa kilometražama često preko 400 hiljada. Moj izbor bi bio motor jačine 86 konja i menjač od 5 brzina, ovim ćete izbeći DPF filter koji u ovoj varijanti motora i menjača nije bio ugrađivan.
Za mladiće idealan izbor jeste Clio GT, motor 1.6 16v sa 128 konjskih snaga, čista snaga bez turbine, jednostavno održavanje, niska kilaža i zagarantovana zabava.
Mesto br. 4 - Škoda Fabia (1999 - 2007)
Počela je da se proizvodi oktobra 1999. godine u hečbek verziji, a karavan je predstavljen septembra 2000. godine. Nakon prve generacije modela Octavia, Fabia je nastavila vrlo uspešno da vraća sjaj marki Škoda. Bila je hit kod kupaca, ne samo zbog toga što su je mnogi videli kao jeftiniji VW Polo, nego i zbog privlačnog dizajna i generalno praktičnosti, naročito karavan verzije.
Deo uspeha ovog modela bila je i činjenica da su gotovo svi mehanički i elektronski delovi i komponente bili razvijeni od strane VW grupacije ili u saradnji sa njom, ali su bili ponuđeni u jeftinijem paketu u odnosu na VW Polo ili Seat Ibizu. Dakle, „skoro“ pravi VW u pristupačnijem pakovanju. Jedini „tragovi“ koji nisu imali sa VW grupacijom, a koji su ostali u Fabiji su 1.0 i 1.4-litarski 8V MPI motori, koji su bili modifikovane verzije Škodinog 1.3-litarskog motora a koji se koristio u modelu Favorit pre nego što je VW preuzeo kormilo. Prvi redizajn je usledio 2004. godine, kada su izmenjena svetla za maglu, maska hladnjaka, zadnje svetlosne grupe, ugrađen je novi volan, a izmenjeni su i paketi opreme. Proizvodila se kao hečbek sa petora vrata, karavan i kao sedan, namenjen posebnim tržištima (jugoistočna Evropa, Turska, azijske zemlje...).Drugi modeli u njegovoj klasi su: Opel Corsa, Ford Fiesta, VW Polo…
Enterijer nije luksuzan, kao što niko nije ni očekivao – jednostavan je i funkcionalan. Plastika i drugi materijali u kabini su osrednjeg kvaliteta, mada su prilično otporni na habanje i ogrebotine. Ipak, to u velikoj meri zavisi od toga kako se auto tretira. Komande su ergonomično raspoređene, mada ne bi smetalo da su komande ventilacije, odnosno klima uređaja malo više pozicionirane kako ručica menjača ne bi smetala vozaču u određenim pozicijama. Generalno, unutrašnjost deluje hladno, ali ne i jeftino/siromašno. Ne bi smetalo da pozadi ima malo više mesta.
Mesto br. 3 – Fiat Grande Punto (2005-2018)
Italijan koji je osvojio tržišta gde je cena itekako bitna, solidan odnos kvaliteta za te pare, a samim tim i veoma jednostavan i jeftin za održavanje.
Tokom svog početka je nosio ime Fiat Grande Punto, a kasnije i Punto Evo kada je bila blaga restilizacija.
Izbor se svodi na karoseriju sa 3 ili 5 vrata, svakako izbegnite automobil sa 3 vrata jer mnogo brže gube vrednost, ali su i manje upotrebljivi.
Kvalitet izrade spolja i iznutra nije na nivou kao neki od konkurenata sa ove liste, ali šta očekivati za ovaj novac, ipak je ovo automobil koji do 3000 evra možete uzeti najmlađi od svih. Kompromis je morao biti pronađen, ipak ovo je sasvim zadovoljavajuće ukoliko niste naviknuti na prestiž i luksuz.
Kod Grande Punta su sve popravke veoma jeftine, delovi kako novi tako i polovni su zaista dostupni i jeftini.
Kod motorizacije je preporuka svakako sledeća:
– 1.2 8v benzin – najjeftinije održavanje od svih vozila, jednostavnost popravke, ali dosta slab motor za duža putovanja, podnosi TNG
– 1.4 16v benzin – malo živahniji motor, sa menjačem sa 6 brzina je dobar izbor
– 1.3 dizel 75 konja – za svojih 75 konja ovaj automobil ide izuzetno dobro i podnosi čak i duža putovanja dobro
– 1.9 dizel sa 120ks ili 130ks – odličan agregat koji nosi ovaj automobil kao raketu, pun potencijala, jedino mu je menjač slaba strana – pročitajte više o tom M32 menjaču ovde – GM M32 menjač.
Mesto br 2. - Fiat Bravo (2007 - 2014)
Fiat Bravo ima dovoljno sportskog duha da bude i mladalački, ali i dovoljno praktičnosti da bude porodični automobil. Možda bi bilo logičnije da su ga nazvali Brava, pošto je “originalni” Bravo iz 90-ih bio “sportskija” verzija sa troja vrata, dok je Brava bila duža verzija sa petora vrata. Bravo nasleđuje model Stilo. Dostupan je samo u verziji hečbeka sa petora vrata - ne postoji karavan ili verzija sa troje vrata. Blagi redizajn je odrađen 2010. godine. Prestao je da se proizvodi 2014, a nasledio ga je model Tipo. Primećujete kako Italijani vole da se igraju sa imenima modela - ne bi nas čudilo da nakon Tipa stigne Ritmo (njega se uglavnom sećaju samo starije generacije). Ima širok izbor dizel i benzinskih motora, pri čemu su mane i prednosti dizelaša uglavnom dobro poznate s obzirom da su se ugrađivali u razne modele i drugih marki. Drugi modeli u njegovoj klasi su: Renault Megane, Ford Focus, VW Golf…
U kabini imamo kvalitetne materijale i završnu obradu. Enterijer je takođe stilski odlično izveden, sa solidnom ergonomijom. Na zadnjoj klupi udobno mogu da se smeste dve osobe - treća će imati problem zbog nedostatka prostora za stopala, a i širina za ramena nije baš za pohvalu. Dugačak je 4.336 mm. Prtljažnik ima od 400 do 1.178 litara kada se obore nasloni zadnje klupe. Ima prosečan broj i ukupnu zapreminu raznih pregrada za sitnice. U zavisnosti od opreme, tu su i razni priključci kao i multimedija. Navodno je karavan verzija, koja bi bila znatno praktičnija, već bila gotovo spremna da krene ka kupcima, ali ipak nikada nije krenula u proizvodnju.
Oslanjanje nije baš udobno podešeno. Nije toliko strašno, ali duža vožnja po lošem putu može da bude vrlo zamorna i amortizacija većih neravnina nije na zadovoljavajućem nivou. Ali zato kada se nađete na putu sa krivinama možete da uživate u njegovoj upravljivosti, preciznom upravljaču i preciznom menjaču. Po Fiatovoj tradiciji ima i tzv. “gradski” mod, koji okretanje volana prilikom parkiranja čini pero-lakim. Sa druge strane, preglednost nije najsjajnija.
Mesto br. 1 – Opel Astra H (2004-2010)
Možda i najbolja serija Astri od prve F pa sve do nove K je upravo Astra H, automobil je inžinjerski napravljen zaista fantastično.
Može se pronaći u dosta izvedbi, kao GTC sa 3 vrata, hečbek sa 5 vrata, karavan, kabriolet ili veoma retko kao limuzina.
Spoljašnji kvalitet izrade je na vrhunskom nivou, svi delovi podvozja su masivni i kvalitetno izrađeni kako bi i neko očekivao od pravog nemca. Čak i nakon više stotina hiljada kilometara nema primetnih razlika.
Unutrašnjost je ta koja možda i utiče na slabiju prodaju, kvalitet je na nivou i ne gule se dugmići kao kod Golfa ili A3, ali praktičnost nije jača strana, jer ostava za telefon, ključeve ili neku flašu jednostavno ne postoji. U bolje opremljenim varijanta postoji klavir crna plastika koja daje poseban šmek, a navigacija u boji je šlag na tortu. Sedišta od običnih štof, preko polukože, pa samim tim i kožnih sa grejačima daju velik izbor. Ukoliko izabere Astru u Cosmo paketu opreme, zaista ćete osetiti neki poseban čar.
Motorizacija kod ovog vozila je izuzetno široka i teško se može pogrešiti.
Preporuka jeste uzeti dizela jer benzinski motori teže nose ovu karoseriju, ali 2.0 Turbo je zaista fantastičan motor kome su potrebne performanse.
Ipak ako tražite kompromis, tu je 1.3 ili 1.7 dizel koji su izuzetni motor, a šlag na tortu jeste 1.9 od 120 ili 150ks koji je idealan izbor za ovaj auto i moći ćete oduvati sve Golfove, A3 ili bilo koje druge momačke automobile.
U obzir uzmite motore 1.9 sa 8 ili 16 ventila, odnosno u izvedni sa 120 ili 150ks. 120 je jednostavniji motor, dok je motor sa 150 konjskih snaga idealna mera za ovakav auto. Od benzinskih agregata za naše tržište je pogodan 1.8 MPi agregat koji se može pronaći u Opel vozilima.
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)