VOZAČI, OBRATITE PAŽNJU Prodavac automobila vam ovo nikad neće reći
Kupovina automobila redovno znači i interakciju između trgovca i kupca. A ona može biti svakojaka: otvorena, napeta, pretenciozna, interesna, prijatna… Mnogi prodavci i kupci automobila tokom procesa stvore vrlo čvrst osećaj poštovanja i poverenja, čak i prijateljstva, i nije čudo da neki prodavači vuku za sobom svoje kupce bez obzira gde radili i koju marku automobila prodavali.
Međutim, u početku odnosa igra se perfidna igra u kojoj svako želi uzeti najviše što može: prodavac prodati najskuplje, sa najvećim profitom ili ono što se teško prodaje, a kupac platiti što manje ili izvući bilo kakvu pogodnost.
Pa, ovo je lista od dvanaest stvari koje vam trgovac automobilima, barem dok se još niste sprijateljili, zasigurno neće reći…
1. Verzija koju smo najviše reklamirali zapravo je najnepovoljnija
Već od 15.990 evra. Jedinstvena prilika. Maksimalna ušteda. Model koji se reklamira zbog senzacionalne cene verovatno ni izdaleka nije i najpovoljnija kupovina. Naime, radi se o modelu koji verovatno nema ni automatsku klimu, ni aluminijske felne, ni povezivost sa mobilnim telefonom… Međutim, sve to ima tek hiljadu ili dve evra skuplja verzija, što je, kada se prebaci u mesečne rate, zanemarljiv iznos. Pa zašto se onda ova jeftinu reklamira? Upravo zato da privuče ljude u salone.
2. Najbolje je kupiti automobil krajem meseca
Kako se približava kraj meseca, tako se približava i vreme kada se moraju ostvariti planovi, a onda su trgovci znatno labaviji u pregovorima. Vrlo često njihova provizija zavisi i o količini prodajnih automobila unutar mesec dana, a kako se ta provizija onda računa za sve prodane automobile u jednom mesecu, neretko se trgovcu isplati i da izgubi malo na jednom primerku kako bi to vratio na svim ostalima.
3. Automobil koji dajete pod račun ne vredi onoliko koliko ste dobili
Trgovac će često korišćeni automobil proceniti "na bolje", odnosno platiti ga više ako je to deo posla kupovine novog automobila. Naime, ono što je izgubio na korišćenom će nadoknaditi na novom automobilu. Još ako preko njega uzmete i finansiranje i osiguranje ili se nekako obvežete da ćete dolaziti tamo na redovne servise, par stotina evra bolja cena korišćenog nije nikakav problem.
4. To što idem kod šefa da ga pitam mogu li vam dati popust čista je gluma
Svaki prodavač dobro zna koliko može "ići dole" i vrlo dobro barata tim podatkom. Naravno da mu je interes postići što veću cenu jer često je delimično plaćen procentom realizacije. Igra "odlaska kod gazde/direktora/šefa…" postoji samo da ostavi utisak kako zaista iskreno radi na tome da vi dobijete najbolju cenu.
5. Svi mi trgovci imamo iste cene jer prodajemo automobile iz istog izvora
Neki trgovci žele ostaviti utisak da imaju redovno bolje cene od ostalih, ali to nije tačno. Cene automobila definisali su generalni uvoznici, često je trgovcima zabranjeno i da daju popuste, a je li neka cena bolja ili lošija pitanje je svakog pojedinačnog slučaja i sposobnosti samog prodavača.
6. Ne volimo kad previše znate o automobilima
Zaista, trgovci imaju najviše šanse da dobiju dobru cenu ako kupac zna malo ili ništa o željenom automobilu ili njegovoj konkurenciji. Trgovci koji mogu fascinirati kupca floskulama o "nemačkom kvalitetu", "francuskoj udobnosti" ili "japanskoj pouzdanosti" to će i iskoristiti, dok će sa informiranim kupcem biti znatno teže pregovarati.
7. Jako dobro procenjujemo svakog kupca koji nam dođe u salon
Naravno da to rade, trenirani su da bi to radili. Kad vide samu ženu, odmah - verovatno ispravno - zaključuju da je došla jer joj se neki automobil zaista i sviđa pa su svesni da treba samo odabrati dobru boju i tvrditi kako će - ako ne kupi ovaj divni crveni automobil danas - dobiti novu priliku tek za osam meseci.
8. Nismo bez veze u odelima ili kostimima, ušminkani i sa dobrom frizurom
Mnoga istraživanja kažu kako su atraktivni ljudi znatno uspešniji u prodaji, a izuzetak nije ni automobilska industrija. Zato ćete gotovo redovno videti kako su prodavači elegantni, u odelima i sa kravatom, zbog čega odaju utisak pouzdanosti. Prodavačice, pak, paze i na frizuru i šminku jer to će im zasigurno olakšati razgovor sa kupcima oba pola.
9. Nismo impresionirani ako dođete sa prijateljem koji se "razume" ili automehaničarom
Neko može biti stravstveni sledbenik automobilskih medija ili sjajan mehaničar, ali to uopšte ne znači da se zaista razume u automobile i da zna odabrati najbolje. Prodavac je puno bolje edukovan. Svaki pokušaj manipulacije prodavac će lako sprečiti ili okrenuti u svoju korist.
10. Mogu vam se posvetiti samo tokom sedmice, najbolje ujutro
Velika većina kupaca u salone automobila ide subotom ili posle radnog vremena kasnije popodne. Stoga je tada i najveća gužva, verovatno su rezervisane i test-vožnje, a trgovac neće imati vremena da se svakom posveti. Fokusiraće se na one za koje proceni najveću mogućnost kupovine.
11. Probaću da vam uvalim još puno toga…
Kad se odlučite za kupovinu vozila, to je prodavaču samo početak procesa. On tada kreće da nudi stvari poput produžene garancije, finansiranja, osiguranja, zimskih guma, kutije prve pomoći, zimskih guma na felgama…
12. I ja sam samo čovek koji radi za život
Možda deluju spremni na sve da ti nešto prodaju, čak i malo arogantno, ali prodavači automobila ljudi su poput svih nas. I oni žele da vi, na koncu konca, prođete dovoljno dobro, da kupite automobil koji je najbolji za vaše potrebe i zadovoljan je ako iz salona automobila izađete srećni. Naime, za tri, četiri ili pet godina doći ćete opet i sve kreće ispočetka.
BONUS VIDEO
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)