OBOGADITE SE SEDEĆI U SVOM DOMU: Evo koliko novca zarađuju Jutjuberi
Foto: Shutterstock

Svi smo čuli za one divne priče o uspehu – ljudi (uglavnom mladih) koji su zaradili bogatstvo sedeći u udobnosti svojih domova praveći video snimke i postavljajući ih na Jutjub.

Ali koliko god bili istaknuti ti ljudi, oni su daleko od većine. Sa 300 sati sadržaja koji se prenosi svake minute na Jutjubu, konkurencija je ogromna. Dok će zarada nekih Jutjubera trajati do penzije, drugi neće zaraditi dovoljno da plate stanarinu.

Koliko novca zarađuju Jutjuberi u proseku? Da biste to saznali, pogledajte pet glavnih načina na koji Jutjuberi zarađuju novac postavljanjem video zapisa.

Jutjuberi zarađuju novac od prihoda od oglasa, partnerskih veza, donacija, robe i sponzorstava. 

Koliko novca zarađuju poznati Jutjuberi? Prilično – ako dostignu status superzvezde. Beauty vloger Jeffree Star (12,7 miliona pretplatnika) i Jaclin Hill (5,8 miliona pretplatnika) prijavili su neto zaradu od 5 i 1,5 miliona dolara, a komentator/komičar video igara Felix Arvid Ulf Kjellberg, zvani PewDiePie (103 miliona pretplatnika), prijavio je zaradu od 12 miliona dolara.

Prihod od oglasa

Ovo je i primarni i „najlakši“ način da zaradite novac kao Jutjuber. Kao što verovatno znate, načini na koji zarađuju novac su putem prihoda od oglasa.

Gugl čuva tajnu o tome koliko novca zarađuju vlogeri po prikazu oglasa, a neki oglasi vrede više od drugih, ali procene se kreću od oko 3 do 10 dolara na 1.000 pregleda iz SAD-a. Sjajna stvar Jutjuba je da, ako to učinite kako treba, popularni video može da donosi zaradu dugo vremena nakon objavljivanja.

Sve dok taj video ostane relevantan i nastavi da dobija preglede, vlasnik Jutjub kanala će i dalje zarađivati na njemu. Naravno, za snimanje i uređivanje video zapisa potrebno je mnogo vremena.

To je često jedini način da manji kanali i početnici na Jutjubu zarade novac, zbog čega smo ga nazvali „najlakšim“ načinom za to.  Naravno, nikada nije tako jednostavno kao što se čini. Jutjub ima nekoliko pravila koja sprečavaju sitne Jutjub kanale da zarađuju novac od videa.

Kanal ne može početi zarađivati dok ne sakupi najmanje 1.000 pretplatnika i najmanje 4.000 sati pregleda videa tokom protekle godine. Pored toga, Gugl (koji je vlasnik Jutjuba) plaća Jutjuberima kada njihova zarada dostigne najmanje 100 dolara. Dakle, ako neki vloger nije nešto popularan pa je zaradio samo 90 dolara u poslednjih nekoliko meseci, taj novac neće videti ako ne uspe da poveća zaradu na 100 ili više dolara.

Budući da prihod od oglasa nije uvek unosan, Jutjuberi takođe imaju i druge kreativne načine zarade. Neki sarađuju sa kompanijama i predstavljaju njihove proizvode ili linkove do proizvoda u opisima svojih videa.

Kad god neko klikne na te linkove i kupi proizvod, Jutjuberi dobijaju procenat zarade od prodaje tog proizvoda – obično oko 5 do 20 procenata. Video obično uključuje i proizvod koji se koristi kako bi predstavljeni partnerski proizvodi bili relevantni, tako da je to dobar posao za kompanije kao i za Jutjubere.

Donacije

Za verne fanove, neki Jutjuberi takođe koriste Patreon, koji u osnovi omogućava gledaocima da plaćaju svoje omiljene vlogere u zamenu za ekskluzivne ponude, poput ranog pristupa video snimcima, dodacima i drugim nagradama. Patreon je stvoren da pomogne mladim, novim stvaraocima sadržaja da finansiraju svoje kanale.

Ovo je odlična stvar za one Jutjubere koji tek počinju i imaju ciljanu publiku koja želi da gleda njihove video snimke i žele da ih podrže. Finansiranje zasnovano na donacijama obično pokriva troškove kreiranja video zapisa.

Roba

Za Jutjubere koji već imaju lojalnu bazu obožavalaca i stvoren brend, prodaja robe je dobar način da zarade dodatan novac. Uobičajene fraze, logotip emisije, pa čak i naslovi video zapisa mogu se štampati na odeći, priboru, torbama itd. I prodavati zarad zarade. Sajtovi za donacije poput Patreon-a obično imaju mogućnost otvaranja robne radnje.

Sponzorstvo

Ovo je još jedna strategija zarade novca za one Jutjubere koji su već okupili publiku. Kompanije i privatna preduzeća mogu odlučiti da sponzorišu nekog Jutjubera koji ima uho za javnost i plati im da navedu ime kompanije kao sponzora određenog videa.

Neki sponzori će platiti velike novce za video koji uključuje temu ili aktivnost koja ohrabruje njihov proizvod ili poruku, a drugi samo žele da se njihovo ime poveže sa zvezdom u usponu čije će video snimke gledati stotine hiljada ili milioni ljudi.

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading