GOOGLE NAJAVIO BRISANJE NEAKTIVNIH NALOGA Uključuje sav sadržaj u okviru Google Workspace-a
Kompanija je rekla da će od ove godine početi da briše Google naloge koji nisu korišćeni najmanje dve godine. Ovo uključuje sav sadržaj u okviru Google Workspace-a (Gmail, Dokumenta, Disk, Meet, Kalendar), YouTube i Google fotografije.
Nove smernice stupaju na snagu odmah, ali neće odmah uticati na korisnike sa neaktivnim nalozima. Google kaže da će imati fazni pristup, te da će početi od naloga koji su napravljeni ali nikada više nisu korišćeni.
Mesecima pre nego što nalog bude obrisan, brojna obaveštenja biće poslata na e-mail adresu naloga i e-mail adresu za oporavak (ako je dostupna). Ovo će se primenjivati samo na lične Google naloge, a ne i na poslovne korisnike.
Brisanjem neaktivnih naloga, Google želi da se uskladi sa industrijskim standardima u vezi sa zadržavanjem i brisanjem naloga, ali i da ograniči vreme tokom kojeg zadržava nekorišćene podatke korisnika.
- Nova politika navodi da će Google nalog smatrati aktivnim ako se korisnik prijavi najmanje jednom u dve godine. „Ako ste se nedavno prijavili na svoj Google nalog ili neku od naših usluga, vaš nalog se smatra aktivnim i neće biti izbrisan - objasnio je Google, prenosi informacija.rs.
Aktivnosti za koje Google kaže da su dovoljne da bi se nalog smatrao aktivnim su čitanje ili slanje mejlova, korišćenje Google diska, gledanje YouTube videa, preuzimanje aplikacije iz Google Play, korišćenje Google pretrage, korišćenje usluge Prijavi se sa Googleom u nekoj aplikaciji ili na nekom sajtu. Takođe, ako plaćate pretplatu preko Google naloga, na primer publikaciju vesti ili aplikaciju, Google će uzeti u obzir i ovu aktivnost.
Kompanija tvrdi da će nove smernice pomoći u sprečavanju pretnji po kao što su neželjena pošta, fišing prevare i otmica naloga.
Kako su iz Googlea objasnili, za zaboravljene ili naloge bez nadzora često se koriste stare ili ponovo korišćene lozinke koje su možda kompromitovane. Takođe, često im nedostaje dvofaktorska autentikacija i imaju manje bezbednosnih provera korisnika. Takvi nalozi su u opasnosti da budu kompromitovani. Ako budu kompromitovani, oni mogu poslužiti kao sredstvo za razne zlonamerne aktivnosti, u rasponu od krađe identiteta do širenja neželjenog ili čak zlonamernog sadržaja.
- Naša interna analiza pokazuje da je verovatnoća da napušteni nalozi imaju podešenu verifikaciju u 2 koraka najmanje 10 puta manja nego aktivni nalozi - navodi se u saopštenju na blogu kompanije.
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)