volan
Foto: Shutterstock/Foto: Shutterstock

Osnova sigurne vožnje je pravilno držanje volana. Iako većina instruktora u auto-školama svojim učenicima preporučuje držanje ruku u položaju kazaljki na satu usmerenih na „10 i 2“, danas su preporuke nešto drugačije.

Po ovom pitanju svako ima svoj stav, pa nije retkost videti opuštene vozače sa jednom rukom na vrhu volana, dok oni sa skromnijim vozačkim veštinama često drže ruke ukršteno.

Držanje volana u položaju „10 i 2“ postalo je opšteprihvaćeno jer se smatralo da pruža bolju kontrolu i sigurnost, ali sa modernim automobilima preporuke su se promenile.

Iako je položaj „10 i 2“ godinama bio omiljen među instruktorima vožnje, sada se preporučuje nešto niži položaj ruku – poput kazaljki usmerenih na „9 i 3“.

Glavni razlog za ovu promenu je sigurnost, ali i udobnost vozača, jer položaj „9 i 3“ omogućava prirodniji i opušteniji osećaj pri držanju volana.

Silvija Moris, rukovodilac obrazovanja australskog autokluba (RACV), objašnjava da je tradicionalni položaj „10 i 2“ nekada bio standard, ali je s dolaskom vazdušnih jastuka situacija promenjena.

  • Previsoko držanje upravljača može povećati rizik od povreda ruku, šaka i lica u slučaju aktiviranja vazdušnog jastuka.
  • Ako vozač drži ruke u položaju „10 i 2“ i dođe do nesreće, jastuk može prouzrokovati nekontrolisano pomeranje ruku, što može dovesti do povreda prstiju, glave ili kostiju.
  • Vožnja sa rukama na „10 i 2“ imala je više smisla pre uvođenja servo upravljača, kada je volan zahtevao veću silu za okretanje.

Zbog toga RACV preporučuje vozačima da ruke drže u položaju „9 i 3“, što ne samo da pruža bolju stabilnost i lakše manevrisanje pri manjim brzinama, već omogućava i lakši pristup komandi za pokazivače pravca i brisače.

„Najvažnije je pronaći idealnu poziciju s obe ruke na volanu“, zaključuje Moris.

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)