Inženjersko čudo
Veliki most Danjang - Kunšan je 169 km dugačak vijadukt na železničkoj pruzi velike brzine Peking - Šangaj. To je najduži most na svetu, smatra se jednim od inženjerskih čuda današnjice. Povezujući popularne metropole Kine, Šangaj i Nanking u provinciji Đangsu, ovaj nadvožnički most je žila kucavica nacije.

U funkciji od 2011. godine, Danjang - Kunšan se pruža duž čuvene kineske reke Jangcekjang, oko osam do 80 kilometara na južnoj strani reke. Ovaj most dodiruje mnoga naseljena područja, kao što su Danjang, Čangdžou, Vusi, Sudžou i Kunšan, između ostalih.
Most Danjang - Kunšan je sagrađen za železnički transport na jednoj od glavnih kineskih železnica velike brzine, na veoma velikim razdaljinama. Njegov raspon je bio stalna prepreka u dizajnu mosta (možda i glavna prepreka) i faktor za koji svaki masivni most mora da kompenzuje. Međutim, dok most na jezeru Kunčan prelazi preko vode, a auto-put Bang Na prelazi preko puteva, most Danjang - Kunšan je jedinstven po tome što prelazi niz različitih terena. Prostirući se paralelno s rekom Jangcekjang, ceo most je unutar rečne doline. Njegov raspon obuhvata reke, kanale, provalije, potoke, ravnice, brda, jezera i polja riže. Najveće telo vode koje prolazi je jezero Jangčeng, što je raspon od oko 10 kilometara.
Most se nalazi na železničkoj pruzi između Šangaja i Nankinga u provinciji Đangsu. Nalazi se u delti reke Jangce gde geografiju karakterišu nizijska pirinčana polja, kanali, reke i jezera. Most ide otprilike paralelno s rekom Jangce, oko osam do 80 km južno od reke. Prolazi kroz severne ivice naseljenih centara (od zapada ka istoku), počevši od Danjanga, Čangdžoua, Vusija, Sudžoua i završava se u Kunšanu. Devet km je dugačka deonica preko otvorene vode jezera Jangčeng u Sudžou.
Završen je 2010. godine, a otvoren je 2011. godine. Zapošljavajući 10.000 ljudi, gradnja je trajala četiri godine i koštala je oko 8,5 milijardi dolara. Veliki most Danjang - Kunšan trenutno drži Ginisov svetski rekord za najduži most na svetu u svakoj kategoriji u junu 2011. godine.
Kineska korporacija za puteve i mostove, podružnica kompanije „China Communications Construction“ projektovala je i izgradila most. Reč je o kineskoj kompaniji koju je finansirala država, a koja je prvobitno bila deo Ureda za inostranu pomoć Ministarstva komunikacija Kine. Ova kompanija vodi velike građevinske proje
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)