NAUČNICI KONAČNO POTVRDILI! Rezultati su užasni, evo zašto ljudi mrze svoje poslove!
Pre pandemije, 70 procenata zaposlenih u kancelarijama radilo je u otvorenim kancelarijama, bez pregradnih zidova. Većina njih se žalila na ovakav raspored ali i pored toga eksperimentalno istraživanje posledica kancelarijske buke na performanse, psihološki stres ili raspoloženje zaposlenih nije bilo često sprovođeno.
Stručnjaci sa Kembridža, utvrdili su da postoji veza između "open flor" kancelarije i stresa.
Naime, njihovo istraživanje je pokazalo da buka u ovim kancelarijama dodatno pogoršava raspoloženje za 25 procenata i to u simulaciji gde su ispitanici proveli osam minuta u otvorenoj kancelariji. Eksperti navode da je nivo stresa zbog buke kod onih koji ceo dan rade u ovakvim kancelarijama mnogo veći.
Eksperti su napravili simulator-kancelariju gde su volonteri "radili" kako bi uporedili posledice koje tipična buka iz otvorenih kancelarija ostavlja po zaposlene u odnosu na tiše privatne kancelarije. Buka se odnosila na razgovor, šetanje, štampanje, zvonjavu telefona i kucanje tastatura, prenosi Svetski ekonomski forum.
Ispitanici su morali da pročitaju i prekontrolišu tekst radeći u dve vrste buke, dok su istraživači merili njihov rad srca i znojenje - indikatore psihološkog stresa. Emotivna reakcija merila se softverom za prepoznavanje izraza lica, a sami ispitanici su popunjavali izveštaj o svom rasploženju.
Posle kratkog izlaganja buci, ispostavilo se da se negativno raspoloženje povećalo za 25 procenata a znojenje za 34 posto.
Iako otvorene kancelarije ne predstavljaju neposrednu opasnost po zdravlje, dugoročno izlaganje njihovoj budi utiče na mentalno i fizičko zdravlje ljudi. Uz to, navode istraživači, negativno raspoloženje utiče i na zadovoljstvo zaposlenih poslom i samim tim na njihovu posvećenost poslu.
Pandemija korone je promenila i našu toleranciju prema radu u kancelariji. Ispitivanja su pokazala da će 70 procenata zaposlenih potražiti nove poslove ako im poslodavac ne obezbedi fleksibilnost u vidu povremenog rada od kuće. Zbog toga je, navode sa Kembridža, važno stvaranje zdravov radnog okruženja.
Osim rada od kuće, istraživači predlažu i akustični "tretman" radnog prostora puštanjem ambijantalnih zvukova koji bi maskirali kancelarijsku buku.
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)