Zanimljiva činjenica: Zašto su pivske flaše uglavnom braon boje?
Foto: Shutterstock

Čak Skajpek iz Udruženju pivara, koji već 21 godinu poseduje i upravlja pivarama, rekao je da uzrok procesa koji utiče na promenu ukusa piva nije bio shvaćen sve do 1960-ih.

Kada je hmelj u pivu izložen jakoj svetlosti, dolazi do reakcije fotooksidacije, stvarajući jedinjenje 3-metil-2-buten-1-tiol, piše CNN.

Da bi sprečili da dođe do tog  procesa, proizvođači piva su se odlučili za tamnije staklo pivskih flaša. Zato danas vidite toliko piva u braon staklenim flašama.

„To je jednostavna reakcija koja stvara ono što većina ljudi smatra nepoželjnim ukusom“, rekao je Skajpek.

Odatle potiče popularan izbor među pivarima – braon staklo. Ali to nije jedina boja koja se može videti kod pivskih flaša, neka piva dolaze i u flašama čije je staklo zelene boje. Šta se krije iza tog izbora?

S obzirom na to da zelena nema toliko zaštitnu ulogu kada je u pitanju svetlost, razlog za njenu upotrebu je uglavnom marketing, navodi Skajpek.

„Ako pogledate koji brendovi koriste flaše od zelenog stakla, videćete da su to uglavnom brendovi koji postoje već neko vreme na tržištu“, rekao je on.

On je dodao da priličan broj evropskih pivara koristi zeleno staklo. Njihove zelene flaše su njihov imidž.

Kada je u pitanju odabir stakla kao materijala za pakovanje u odnosu na plastiku, Skajpek je rekao da ne samo da se staklo smatra ekološki prihvatljivijim i izgleda kvalitetnije za potrošače, već sprečava da pivo postane ustajalo.

Limenke su takođe popularan izbor za pakovanje i ne propuštaju svetlost, ali je pitanje koliko dugo će to biti u stanju.  Potrebno je više studija u ovoj oblasti, prema Skajpeku, kako bi se utvrdilo koje je pakovanje optimalno za sprečavanje promene ukusa.

Što se tiče svih drugih uputstava o skladištenju piva da bi se sprečilo proces zbog kog se ukus piva menja, Skajpek ima jednostavno pravilo: hladno i tamno.

„Pivo je u osnovi voda, ječam, ponekad pšenica, hmelj i kvasac – to je prehrambeni proizvod. I kao i svaki drugi prehrambeni proizvod, podložan je gubitku svežine“, rekao je on.

Takođe je dodao da „ono što zaista prouzrokuje da bilo koji prehrambeni proizvod izgubi svežinu, pored ove fotohemijske reakcije, je izlaganje kiseoniku i izlaganje visokoj temperaturi“.

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading