UZ OVE TRIKOVE NIKO VAS NEĆE MOĆI PREVARITI Kako da znate da li je polovnjak kojeg kupujete udaran
Prilikom kupovine polovnih automobila svi žele da izbegnu vozilo koje je učestvovalo u saobraćajnoj nezgodi, odnosno udareno. Ponekad je teško prepoznati da li je automobil prethodno oštećen ili ne, jer dileri pokušavaju da sakriju sve dokaze sudara na svaki mogući način.
Na sreću, postoje neki načini da se prevarant uhvati na delu. Postoje trikovi pomoću kojih kupci mogu da otkriju da li je automobil „zakucan” ili je prošao intenzivan proces popravke.
1. Proverite fizička oštećenja
Delovi karoserije automobila su najpouzdaniji dokaz da je vozilo oštećeno. Potražite pukotine ili „zakrpljene“ tačke na oba kraja automobila. Blatobrani i branici se lako lome u sudarima, jer su obično napravljeni od lakog ili plastičnog materijala. Dodirom ovih delova možete proveriti da li ima udubljenja, pukotina i drugih oštećenja. Takođe obratite pažnju na točkove prilikom pregleda vozila. Drugačija guma ili oznaka na felgama mogu biti znak zamene. Takođe je važno obratiti pažnju na datum izdavanja gume (DOT). Ne sme biti starije od samog vozila.
2. Pregledajte praznine između ukrasa i vrata
Neravni razmaci između vrata i karoserije obično znače dve stvari - loš kvalitet izrade ili činjenicu da je vozilo učestvovalo u saobraćajnoj nesreći. Prvo proverite prostor između poklopca motora i tela pored njega. Praznine treba da budu ravne i ujednačene po širini od vrha do dna. Povremeno je nepoštovanje ovog dela posledica lošeg upravljanja kvalitetom u fabrici i nema nikakve veze sa nesrećom. Međutim, ako se radi o automobilu marke poznate po svom kvalitetu, treba razmotriti mogućnost da je automobil oštećen. Ako primetite neslaganje između vrata i karoserije ili između prtljažnika i zadnjih krila, vozilo je možda popravljeno. Poklopac motora, vrata i prtljažnik treba da budu u ravni sa ostatkom ukrasa kada su zatvoreni. Ako nisu, to je takođe loš znak.
3. Potražite znakove loše boje
Proverite stanje lakog vozila u čistom, suvom okruženju, najbolje usred bela dana. Potražite razlike u boji na različitim delovima tela. Prisustvo drugačije nijanse boje na prednjem delu vozila obično znači da je došlo do laganog sudara ili ogrebotina. Isto važi i za vrata automobila – nedoslednosti boje mogu značiti malu ogrebotinu ili ozbiljna oštećenja. Važno je proveriti debljinu boje na pragovima i pogledati središnje stubove kada su otvoreni. U ovoj oblasti ne bi trebalo da bude ostataka boje. Takođe, pomoću specifičnog instrumenta za merenje debljine laka moguće je odrediti koja je površina automobila lakirana. Vozilo bez nezgoda i originalne boje treba da ima debljinu od 80 – 120 mikrona. Ako je deo karoserije vozila ofarban, merni instrument će pokazati 150 – 260 mikrona. Sve veće od 300 mikrona treba smatrati razlogom za zabrinutost.
4. Proverite serijske brojeve na prozorima
Serijski brojevi na staklima automobila su jedan od najboljih pokazatelja popravke. Ako automobil nije bio u nesreći, serijski brojevi na svim prozorima treba da budu isti. Ako jedan od njih ne odgovori na ostale, možete postaviti dodatna pitanja da biste saznali više o tome šta se ranije dogodilo. Vredi napomenuti da je, prema statistici, prednje šoferšajbno najčešće zamenjeni predmet, ali ne zato što je automobil bio u sudaru, već zbog oštećenja od kamenja na putu.
5. Probna vožnja
Iako je vizuelni pregled važan, trebalo bi da odvedete i automobil na probnu vožnju da biste stekli osećaj kako motor radi. Jedna od najboljih praksi je da isprobate dva ili tri automobila istog modela da biste videli razlike u osećaju vožnje. Ove razlike mogu istaći nedostatke loše održavanog automobila. Tokom probne vožnje, važno je obratiti pažnju na: promene u radu menjača i motora, ubrzanje i brzina mogu otkriti neke od problema, proverite da li svi dodaci rade, kao što je izbor režima vožnje, isključi radio i pazi na čudne zvukove. Kada vozilo miruje, okrenite volan ulevo ili udesno i slušajte da li dolazi do zvuka iz motornog prostora, buka ili poteškoće mogu ukazivati na dublje probleme sa motorom, vešanjem ili sistemom upravljanja, proverite da li svi elektronski uređaji rade - klima, pomoć pri parkiranju, navigacija itd.
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)