POZAJMILA TELEFON PA OSTALA BEZ ŽIVOTNE UŠTEĐEVINE Ovo može da se desi svakom od nas, pamet u glavu!
U nedavnom noćnom izlasku, 28-godišnja zdravstvena radnica a bila je ljubazna da pomogne čoveku koji je tražio da mu pozajmi telefon. Manje od šest sati kasnije, on je potrošio njenu životnu ušteđevinu od 9.350 funti na Apple proizvode u Londonu.
I poslednja sramota: iskoristio je njen Uber nalog da uzme taksi do aerodroma Stansted. Njena priča, koju bi škole skoro mogle da iskoriste da nauče mlade ljude kako da se ne izlažu finansijskom riziku, počela je posle petkom uveče sa prijateljima u Londonu.
Dok je čekala da njen taksi u 5 ujutro dođe i odveze je kući, razgovarala je sa muškarcem koji je pitao da li može da koristi njen mobilni, rekavši da je njegov prestao da radi. Nakon što je otključala svoj iPhone, predala ga je. Ono što se potom dogodilo je pomalo nejasno, kaže ona, ali sada se čini da joj je pažnja skrenula pažnju na njegov saučesnik.
Kada se okrenula, njen novi prijatelj i njen telefon su nestali, zajedno sa debitnom karticom Metro banke koju je nosila u futroli za telefon. Prevaranti koriste lične podatke kako bi naručili zamenski mobilni sim za krađu novca svoje žrtve.
Nejasno je zašto nije odmah pozvala banku da pokuša da otkaže bankovnu karticu – alkohol je, priznaje, bio presudan, ali kada se probudila kaže da je nazvala Metro banku da objasni šta se dogodilo.
„Bio sam u malo emotivnom stanju. Telefon mi je nestao i bila sam u panici“, kaže ona.
„Nisam mogla da prođem bezbednosne provere putem telefona jer nisam znala svoje lozinke. Zašto bih znala? Nikada ih ne zovem jer svoje bankarstvo obavljam na svom mobilnom, a sve lozinke za telefonsko bankarstvo su potpuno različite. Rekli su da moram da posetim filijalu."
Ono što je zaboravila je da se dosta njenih osetljivih finansijskih informacija nalazi u fajlu Notes na ukradenom mobilnom telefonu. Iako pin za izgubljenu debitnu karticu Metro banke nije naveden u datoteci, naveden je pin za drugu karticu.
Lopov mora da je pronašao cedulju i pretpostavio je da, kao i većina ljudi, Suret koristi istu lozinku za sve svoje bankovne kartice. .
Dok je Suret pokušavala da telefonom prođe do Metroa, lopov je već obavio niz kupovina u najbližoj Apple prodavnici kupujući najskuplje artikle – koristeći čip i pin od njene kartice.
Suret je, zajedno sa mnogim ljudima njene generacije, koristila samo mobilno bankarstvo. Bez svog telefona, nije imala lozinke za prijavu sa laptop. Do kasnog jutra, otrčala je do Metro-ove filijale u Vimbldonu u pokušaju da otkaže karticu i dobije zamenu.
U vreme kada je kartica konačno blokirana, lopov je upravo obavio poslednju kupovinu Apple-a. Bankarski blagajnik joj je rekao da mogu da vide kupovine onako kako su upravo prošle.
Za nekoliko sati prevarant je potrošio Suretinu ušteđevinu od 9.300 funti. Naoružan svojim kupovinama, koristio je njen Uber nalog da stigne do aerodroma, ostavljajući Suret „u očaju“.
Nakon što se guardian raspitao o njenom slučaju, Metro banka je pristala da joj refundira 3.600 funti, novac od kupovina koje su obavljene nakon njenog poziva. Portparol Metro banke kaže: „Hvala što ste nam skrenuli pažnju na ovaj slučaj. Kao što smo ranije spomenuli, klijenti mogu blokirati ili otkazati svoje kartice u našoj aplikaciji, preko svog bankovnog računa na mreži ili nas pozovu.''
BONUS VIDEO
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)