posao
Foto: Shutterstock/Foto: Shutterstock

Prilikom započinjanja radnog odnosa na novom poslu svi se trudimo da pokažemo najbolje osobine koje imamo i opravdamo poverenje koje nam je dato da obavljamo baš te zadatke za koje smo angažovani. U jedan segment toga spada i odnos sa kolegama u kojem ne bi valjalo da ispadnemo previše nametljivi i sujetni, a opet da pokažemo da umemo da se borimo za sebe.

Kako naći pravu meru u svemu ovome i postaviti se u neprijatnim okolnostima koje su često van naše kontrole, već bi bilo pitanje za psihologe, ali situacija koja se nedavno dogodila jednoj tviterašici na novom poslu, poslužila je da se domaći korisnici pozabave ovom temom i ponude potencijalna rešenja problema koji je iznela.

"Šta uraditi kad si nov na poslu i kad se kolega bukvalno izdere na tebe? Vratiti isto, ćutati ili se žaliti šefu? Ja sam iznenađena, evo nisam reagovala jer sam se UPLAŠILA. Uplašila u tom smislu da ga ne ošamarim je l' shvatate u kom sam stanju?!", požalila se ona i dodala da se radi o velikoj kompaniji u inostranstvu.

Komentari su brzo krenuli da stižu i odmah se videlo da su tviteraši podeljeni na one koji smatraju da situaciju treba rešiti sa kolegom i one koji misle da treba da se požali šefu.

"Poturiš mu pod nos zakon o zabrani mobinga. Niko bukvalno niko nema pravo da ti se obraća povišenim tonom!", "Pogledaš ga ispod obrva i kažeš: "Sada si se na mene izdrao i nikada više… Jel to jasno?!" I onda se mrtva hladna vratiš na svoj radni zadatak. Radi milion posto. Srećno!", "Pošto nisi reagovala odmah, danas popričaj s njim, potpuno smirenim tonom, i kaži mu kako se osećaš i daj mu do znanja da takvo ponašanje ne može da se ponovi. Sve može da se objasni i kaže, ali kulturno", "Možda, smirenim tonom pitati čemu povišen ton. Svi grešimo, nema savršenih osoba, treba samo ukazati na grešku", "Pristojno i smireno objasniti da to nije pristojno i da to ne sme da radi. I da dranje ne može da nadomesti nedostatak argumenata", predlagali su tviteraši.

Neki smatraju da bi najbolje bilo vratiti istom merom i to pred ostalim kolegama, tako da im se da do znanja kako ne treba da se ponašaju.

"Ako ne reaguješ, biće sve gori"

Bilo je i onih koji misle da bi raspravu sa kolegom trebalo zaobići i odmah se požaliti nadređenima na situaciju koja se desila.

"Nemoj vraćati na isti način. Jer time daješ legitimitet njegovom ponašanju. Ja bih se obratila šefu svakako. A ako si u stalnom kontaktu sa tim kolegom, vidi da mu staviš do znanja da tako ne može razgovarati sa tobom", "Ja sam ovde u Nemačkoj. Radio sam u jednoj firmi gde je poslovođa išao na sastanak sa šefom jer ga je radnik prijavio da mu stvara stres. Ne smeš se derati na nikoga i nikome stvarati stres", "Pričaj sa sefom, ali ne pravi dramu. Ne znaš kakva je kultura u toj firmi. Ako je takva kultura, traži drugi posao", "Prijavi menadžeru/nadređenom, inače ćeš samo da se nerviraš zbog budale, a nećeš moći sama da rešiš to", pišu neki u komentarima.

Neki dodaju i da bi žalbu šefu trebalo dostaviti najbolje u pisanoj formi, kako bi ostao dokaz da je o situaciji obavešten onaj ko je trebalo da bude.

"Obrati se šefu, nekoj višoj instanci. Kao novi radnik ni slučajno ne smeš dozvoliti da te drugi neozbiljno shvataju", "Odmah prijava HR-u i tužba za mobing", dodaju još neki.

Nekolicina korisnika pokušala je da objasni zbog čega se slične situacije dešavaju i da čak mogu biti plodonosne za nas, samo ako znamo kako treba da se postavimo.

"E tu gradiš svoju poziciju i svoj stav, od tvog ponašanja tad zavisi njihovo ponašanje u budućnosti. Ako budeš ponizna i dozvoliš da te gaze napadaće te klanski. Samo oštro", navodi se u jednom komentaru.

(Blic)

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Tagovi

Komentari (0)

Loading