radnik na pumpi
Foto: Shutterstock/Foto: Shutterstock

Mnogi ljudi pogrešno veruju da punjenje goriva do vrha rezervoara može štetiti sistemu za paljenje, misleći da to povećava rizik od požara pri visokim temperaturama ili u slučaju sudara. Međutim, ako je gorivni sistem ispravan, pun rezervoar je zapravo sigurniji od praznog – i pri visokim temperaturama i u situacijama sudara. Požar ili eksplozija se mnogo lakše javljaju u gorivnim parama nego u tečnom gorivu.

Zato je preporučljivo uvek puniti gorivo do vrha (naravno, ako to finansijski možete). Uštede nema ako se puni manje, a ređe odlazak na pumpu takođe štedi vreme, trud i novac. Pri svakom dodatnom punjenju trebaće vam malo više vremena i gorivo se može delimično izgubiti isparavanjem.

Idealno je puniti gorivo čim nivo padne ispod četvrtine rezervoara. Time se izbegava rizik od ostajanja bez goriva, što može izazvati neugodnosti i dodatne troškove, posebno kod dizelaša, koji nakon pražnjenja rezervoara često zahtevaju pomoć mehaničara da bi se ponovo pokrenuli.

Takođe, postoji sigurnosni rizik ako ostanete bez goriva na mestima kao što su zavoji, tuneli ili vijadukti. Kada nivo goriva dođe do poslednje četvrtine, obavezno idite na pumpu i napunite rezervoar. Prestanite sa punjenjem kada čujete prvi klik pištolja za punjenje.

Nemojte kasnije "na klik" dodavati gorivo do čepa, što mnogi rade. To može izazvati curenje goriva iz rezervoara, što dovodi do finansijskih gubitaka, isparavanja koja su štetna po zdravlje i povećava rizik od požara, posebno ako iscureno gorivo dođe u kontakt s vrućom izduvnom cevkom.

Prekomerna količina goriva može blokirati "grlo" rezervoara, povećati pritisak gorivnih para i izazvati povratni pritisak, što otežava rad sistema i može oštetiti pumpu za gorivo i druge komponente.

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading