parfemi
Foto: Shutterstock/Foto: Shutterstock

Miris je jedino čulo koje je u neposrednoj vezi s našim sećanjima i emocijama.

Zanimljivo je kako nas određeni mirisi mogu odmah podsetiti na prošle trenutke, osobe i mesta, jer aktiviraju iste delove mozga koji procesuiraju sećanja. I dok mnogi ljudi smatraju da su sećanja čuvana na slikama, nauka je dokazala da parfemi čine snažan emotivni pečat na našoj memoriji.

parfemi

Foto: Shutterstock

 

Istorija parfema je duboko ukorenjena u prošlim vremenima, a prvi zapisi o mirisima potiču iz 1200. godine pre nove ere.

Taputi, žena iz Mesopotamije, smatra se prvom parfimerkom, jer je razvila tehnike za vađenje mirisa iz biljaka, postavljajući temelje moderne parfemske industrije.

U starom Egiptu, mirisna ulja imala su višestruku primenu, koristila su se u medicini, religijskim obredima, a bile su prisutne i u ritualima mumifikacije.

Egipćani su uočili i afrodizijska svojstva mirisa, a legendama o Kleopatri i Marku Antoniju, ostao je zabeležen trag mirisa jasmina.

U antici, parfemi su postali i simbol prestiža.

parfemi

Foto: Shutterstock

 

Prvi parfemski atelje otkriven je na ostrvu Kipar, gde su stari Grci savladali veštinu destilacije, mešali su začine, bilje i smolu za izradu mirisnih ulja.

Da li ste znali da je prvi parfem nastao u našem komšiluku?

1371. godine, Elizabeta Poljska, kraljica Ugarske, zatražila je da joj se napravi specijalna mešavina mirisnih ulja za lečenje reume.

Rezultat tog zahteva bio je parfem "Ugarska voda", koji se smatra začetkom parfemske industrije.

U 14. veku, parfemi su postali nezaobilazan deo aristokratskog života, naročito u Italiji i Francuskoj.

Parfemi su se koristili ne samo za uživanje, već i kao zamena za ličnu higijenu.

Tokom 16. veka, Katarina Mediči je sa sobom u Francusku povela svog parfimera, Renata Bjanka, koji je postao ključna ličnost u razvoju parfemske industrije.

Francuska je tako postala centar proizvodnje parfema u Evropi.

parfemi

Foto: Shutterstock

 

S razvojem industrije i tehnologije, parfemi su postali dostupni širem krugu ljudi.

Početak 20. veka označava rađanje velikih brendova kao što su "Saint Laurent", "Christian Dior" i "Givenchy", koji su stvorili parfeme koji su i danas među najpoznatijima.

Globalno tržište parfema danas vredi gotovo 51 milijardu dolara, a potražnja za novim mirisima i dalje raste.

parfemi

Foto: Shutterstock

 

Istorija parfema ne prestaje da se piše, a mirisi nas podsećaju na davno zaboravljene trenutke, otvarajući vrata sećanja.

Od davne prošlosti do modernih dana, parfemi nastavljaju da obeležavaju naše živote, a čulo mirisa postaje most između prošlosti i sadašnjosti.

BONUS VIDEO:

 

@najzena.rs Feng Šui pravila za ukrašavanje jelke! Privucite novac i ljubav z 2025.godinu pomoću ukrasa i boja! #najzena #najžena #fengsui #novagodina #bozic #ukrasi #ukrasavanjejelke #jelka #ukrasizajelku #fengshui ♬ original sound - Najzena.rs

 

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading