MARIJUPOLJ ŽIVI NOVI ŽIVOT U "Ukrajinskom Staljingradu" se gradi na sve strane, ljudi idu na plaže, rade pekare i gradski prevoz
Preko noći, kao po komandi, prestalo je da se piše i da se objavljuju TV reportaže o ovom porušenom gradu... tako je od dana kada su se poslednje ukrajinske jedinice u Marijupolju predale - 21. aprila 2022.
Razrušene zgrade međutim i dalje svedoče o tome kako su se ovde vodile žestoke borbe.
Ne tako davno, krajem marta, na ulicama Marijupolja su se mogla videti tela poginulih ljudi. Ali život se polako vraća u najveći grad metalurga u Donbasu. Nema više onih užasavajućih slika sa grobovima po parkovima, travnjacima, dvorištima zgrada...
I dok se još ratuje u jednom delu Donbasa, u Marijupolju građevinari iz raznih krajeva Rusije intenzivno rade kako bi građani tog, nekada lepog grada na obali Azovskog mora, dočekali zimu u toplim stanovima. Do sada je specijalna komisija pregledala 2.400 objekata infrastrukture i stambenih zgrada sa ciljem da se utvrdi šta se može popraviti, odnosno koji su objekti predviđeni za rušenje.
- Šteta je ogromna i kod pregledanih zgrada procenjuje se na 45,9 milijardi rubalja. Radi se ne samo o stambenim zgradama već i školama, vrtićima, hramovima, tamošnjem Dramskom pozorištu - navode u Moskvi.
- Ukupno je u Marijupolju do rata bilo 2.778 zgrada, a oštećeno je i porušeno njih 2.165. Zgrade koje su pogođene artiljerijskim projektilima ili tenkovskim granatama moraju se srušiti jer im je poremećena statika.
Građevinari su prvo morali da očiste grad od mina koje je postavila ukrajinska vojska.
Pronađeno je i uništeno skoro 35.000 mina.
Ogromna količina oružja i eksploziva izvučena je sa teritorije čeličane "Azovstalj", gde su do predaje bili nacionalistički bataljoni "Azov" kao i jedinice ukrajinske morske pešadije.
Osim zgrada, popravljaju se i oštećeni mostovi. Moskovske kompanije počele su pripremne radnje za obnovljanje mosta u predgrađu Marijupolja, a gotovo svake nedelje u Marijupolju se otvara neko novo gradilište.
Obnovljen je železnički saobraćaj između dva velika grada, Donjecka i Marijupolja. U toku rata ta pruga je 90 odsto bila uništena, pa su šine morale da se postavljaju od početka, a prvi voz obnovljenim kolosekom krenuo je još sredinom jula. Gradonačelnik Marijupolja Konstantin Ivaščenko kaže da je veoma važno da se uspostavi promet između dva najveća grada Donjecke narodne republike, kao i činjenica da je proradila ovdašnja morska luka.
Više se ne mogu videti one sumorne slike kako ljudi čekaju za veknu hleba. Proradile su pekare, u većini zgrada u kojima se može živeti dovedene su voda i struja. Proradio je gradski prevoz, mada su ukrajinski vojnici prilikom povlačenja uništili veliki broj autobusa.
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)