PRIVATNO OBEZBEĐENJE U GSP NUŽNOST Može da reaguje samo u slučaju fizičkog napada na kontrolore
Privatno obezbeđenje u GSP autobusima može u slučaju fizičkog napada na kontrolora da legitimiše putnika radi daljeg procesuiranja u vidu krivične prijave koja će zbog toga biti podneta, ali nemaju pravo da ih legitimišu u svrhu izdavanja prekršajnog naloga, tačnije kada kontrolor izdaje kaznu zbog neposedovanja karte za vožnju.
Uvođenjem privatnog obezbeđenja u vozilima javnog gradskog prevoza postignut je glavni cilj da kontrolor svoj posao može da obavlja neometano, što ranije nije bio slučaj, kažu u kompaniji "Kentkart" koja se bavi naplatom karata u vozilima GSP.
Kako je pojasnio direktor "Kentkarta" Veljko Vlahović, samo kontrolor može putniku da zatraži dokumenta ukoliko ne poseduje validnu kartu za prevoz. Pravila kojih pripadnici obezbeđenja moraju da se pridržavaju definisana su Zakonom o privatnom obezbeđenju koji je donela Vlada Srbije, objasnio je Vlahović.
Prema rečima Vlahovića, obezbeđenje koje prati kontrolore postoji u Americi u gradovima širom ove zemlje. Privatni "bezbednjaci" prate i kontrolore u Švajcarskoj, što lako može da se proveri na sajtovima njihovih preduzeća.
Više od 50 fizićkih napada na kontrolore
Više od 50 napada dogodilo se u Beogradu od početka godine na kontrolore u vozilima javnog prevoza, od čega 12 sa težim posledicama, zato je grad bio prinuđen da angažuje obezbeđenje koje će kontrolorima omogućiti nesmetan rad u smislu pružanja zaštite i sprečavanja fizičkih napada na njih tokom obavljanja posla.
Kako je naveo Vlahović, pozitivna strana je i to što će obezbeđenje svojim prisustvom u vozilima javnog prevoza, gde se često dešavaju razni drugi incidenti poput džeparenja i slično, preduprediti takve situacije. Dodao je i da je ovo neka vrsta probnog perioda gde je predviđeno da bude angažovano do 30 pripadnika privatnog obezbeđenja, dodajući da je njihov broj trenutno oko 15 i da su iskustva pozitivna.
Gradski sekretar za javni prevoz Jovica Vasiljević kaže da je stav gradskog pravobranilaštva i tog Sekretarijata da licencirani pripadnici privatnog obezbeđenja mogu da budu u vozilima javnog gradskog prevoza zajedno sa kontrolorima i da deluju preventivno za sprečavanje incidentnih situacija.
- Angažovanje licenciranih pripadnika privatnog obezbeđenja nije u suprotnosti sa javnim ugovorom i zakonom, na privatnom partneru je da proceni u kom obimu će koristiti pomoć privatnog obezbeđenja - dodao je Vasiljević.- Bitno je samo da pripadnici tog obezbeđenja postupaju u skladu sa zakonom, naglašava on.
Prema podacima nadlažnog sekretarijata, od početka prodaje markica za jul do 12. jula je prodato 133.610 elektronskih mesečnih karata.
U prošloj godini prodato je ukupno 146.659 elektronskih mesečnih karata za jul (u ovaj broj ulaze i markice koje su kupovane od polovine meseca). Kupovina dopuna za nepersonalizovane kartice u prvih 12 dana jula 2021. godine iznosila je 47,58 miliona dinara. Broj validacija nepersonalizovanih kartica prvih 12 dana jula skočio je za skoro 34 odsto u odnosu na isti period prošle godine.
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (1)
brucos
26.07.2021 09:44
Obrni okreni turska firma samo promenjen naziv. Ne razumem zasto? Da li to znaci da svako ko bude imamo obezbedjenje u svom biznisu moze da te legitimise?