Vesić o beogradskom metrou: Ispunjeno obećanje staro 50 godina
Kako je rekao, danas kada počne izgradnja tačno je 50 godina, 11 meseci i 18 dana kako je metro prvi put obećan 4. decembra 1970. godine.
On je za TV Hepi rekao da je za pola veka bilo dobrih i loših vremena, ali nikada nije bilo čvrste političke odluke da se gradi metro, snažne ekonomije da plati izgradnju, zakonskih i urbanističkih preduslova za projekat metroa. "Sada sve to imamo i to je odgovor na pitanje zašto Beograd danas dobija metro, a nije ga imao od 1970. godine", rekao je Vesić, a navodi se u saopštenju. Podsetio je da će Beograd do 2030. godine dobiti dve linije metroa dužine 42 kilometara sa 43 stanice, 223 kilometara BG voza sa 76 stanica i 500 polazaka dnevno i 42,6 kilometara nove tramvajske mreže.
To je najvažniji projekat Beograda u 21. veku, rekao je Vesić i zahvalio predsedniku Aleksandru Vučiću koji je, kaže, razumeo molbe da država stane iz istorijskog poduhvata. Podsetio je i da će sve linije metroa koštati oko 4,6 milijardi evra, proširenje BG voza i novi tramvaji oko 1,5 milijardi, što je oko pet godišnjih budžeta Beograda, pa je jasno je da Grad sam ne bi mogao da finansira ovakav projekat, u tako kratkom roku. Navodeći da je ovo ”korak od sedam milja” i najveći iskorak u budućnost Beograda u 21. veku, dodao je da to i poduhvat dostojan Branka Pešića o kojem će se generacijama pričati.
Osvrnuo se na najavljene proteste danas u Makišu, rekavši da metro ima na stotine gradova u svetu i da se nije desilo nigde da se neko buni jer njegov grad dobija metro. "Mogu da razumem da se ne slažemo politički, da ne delimo istu viziju razvoja grada, razumem i pravo na proteste, ali da ima ljudi koji žele da spreče da se gradi metro, ne mogu da razumem.
Posebno, kada među onima koji protestuju vidim Dragan Ðilasa, koji je bio na vlasti u Beogradu, obećavao metro ljudima i nije znao da ga izgradi", rekao je Vesić. On je rekao da "zna da Ðilasu metro ne treba, jer se on vozi džipovima", ali treba, kaže, običnim ljudima, dodajući da je gradnja metroa "dokaz nesposobnosti prethodne vlasti". Kada je reč o kritikama da će time biti ugroženo vodoizvorište, Vesić kaže da je to zloupotreba i zamena teza, jer, prema njegovim rečima, dve fabrike vode Makiš 1 i 2, daju 80 odsto pijaće vode u Beogradu i nemaju veze sa vodoizvorištem, dok preostalih 20 odsto dolazi iz 99 reni bunara, od kojih je samo 20 na Makiškom polju. Dodao je da će do kraja godine biti potpisan međudržavni sporazum između Srbije i Rusije o rekonstrukciji linija BG voza, gradske i prigradske železnice i kupvini novih tramvaja.
Gradiće se, kaže, nove linije BG voza prema Surčinu i Obrenovcu, a proširiti kapaciteti prema Mladenovcu i Lazarevcu, spojiti Pančevo BG vozom sa Beogradom, pa će stanovnici prigradskih naselja Beograda i Pančeva imati voz do centra Beograda i nazad u špicu na 10-12-15 minuta i van špica na 45 minuta. Vesić je naveo da će to promeniti život tih ljudi i konačno integrisati prigradske opštine sa centrom Beograda, dodajući da ne razume zašto opozicija to pokušava da spreči.
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)