Aleksandar Šapić
Foto: Alo/BeoInfo

Povodom kampanje obmanjivanja javnosti, a koja traje duže vreme, i prevazilazi granice bezobrazluka i mašte, Samostalni sindikat GSP Beograd i Sindikat radnika zaposlenih u GSP-u smatraju svojom obavezom da se obrate građanima Beograda, korisnicima usluga javnog prevoza.

Naime, više ljudi koji se predstavljaju kao zastupnici interesa zaposlenih u GSP, niti rade u GSP, niti su ikada radili u GSP i zastupaju ukupno 42 radnika, što je 0,007% od broja zaposlenih u GSP svakodnevno u sredstvima javnog informisanja i na televizijama, društvenim mrežama i sl. iznose teške laži i na taj način uznemiravaju i zaposlene u preduzeću i javnost.

Stalno slušamo priče da se pogoni GSP-a gase, da sledi veliko otpuštanja zaposlenih, da su sve autobuske linije otete od GSP-a, da se GSP privatizuje i da se GSP svodi samo na tramvaje i trolejbuse. Pričaju da su vozila neispravna, da građani nisu bezbedni u vozilima itd. Sve ovo dovodi do toga da su zaposleni u preduzeću uplašeni za svoju egzistenciju, a građani za bezbednost u vozilima.

Za sve to, priznajemo, snosimo deo krivice, jer se nismo obazirali na to medijsko bombardovanje neistinama i izmišljotinama, pa se nismo na ovaj način oglašavali, ne sluteći da će ovo otići ovako daleko, gebelsovskim metodama da se više puta ponovljena laž pretvara u "istinu" koja plaši narod.

Kao jedina dva reprezentativna sindikata, koja predstvaljaju više od 4.700 zaposlenih u GSP ili preko 85% zaposlenih, želimo da demantujemo laži i kažemo istinu. 

A istina je sledeća:

1. Da se vodi prljava politička kampanja protiv GSP-a i grada Beograda na razne načine, a jedan od njih je forsiranje lažnih predsednika sindikata u medijima, gde iznose neistine i izmišljotine, a zauzvrat dobijaju ozbiljnu finansijsku nadoknadu.

2. Da smo posle određenih nesporazuma, uspostavili izuzetno dobru saradnju sa gradonačelnikom i kabinetom gradonačelnika gospodina Aleksandra Šapića, koja traje i unapređuje se već više od godinu i po dana.

3. Da smo uključeni kroz socijalni dijalog sa rukovodstvom grada i menadžmentom preduzeća u sva bitna dešavanja u vezi sa JKP GSP Beograd, a kroz to smo postigli sledeće: 

 - Vozni park preduzeća se obnavlja i vozila nikada nisu bila novija. U GSP stiže 150 novih, gasnih autobusa, a očekujemo da će iduće godine biti nabavka za još 250 novih autobusa. Sa do sada nabavljenim vozilima, time će se zanoviti kompletno autobuski vozni park. 

- Očekuje se isporuka 25 novih tramvaja, od kojih će prvi stići već na proleće 2025, a uskoro se raspisuje tender za još 100 novih tramvaja.

- Uskoro će biti raspisan tender za nabavku 80 novih trolejbusa.

- Zarada vozača je više puta povećana u pomenutom periodu, a najnovije povećanje primenjuje se od 1.10., a isto se odnosi i na radnike održavanja i još neke kategorije zaposlenih usko vezane za saobraćaj (dispečeri, instruktori...).

Takođe u planu je i povećanje za otpravnike i još neke kategorije zaposlenih (referente saobraćaja i dr.) od januara 2025.god. I sva ova povećanja su mimo onih povećanja koja propisuje država odnosno kolektivni ugovor. 

Sve ovo uz komentar da nismo zadovoljni u potpunosti, i da će na temu zarade vozača, radnika održavanja i još nekih kategorija zaposlenih biti još razgovora i pregovora, da ne bi odlazili iz Srbije, jer su to deficitarna i jako bitna zanimanja, jer prevoze nas i našu decu, naše sugrađane i jako je bitno da vozač bude zadovoljan i fokusiran samo na vožnju, a ne kao nekad da razmišlja da li će imati svom detetu da kupi kiflu za doručak i slične stvari.

U preraspodeli linija, ukupan broj vozila GSP-a biće nešto manji, jer je to jedini način da vozači imaju dva slobodna dana i voze odmorni, dakle optimizovan je broj u skladu sa resursima preduzeća. A kada stignu nova vozila koja smo pomenuli, smanjivanjem intervala povećavaće se i broj vozila GSP-a na ulicama i doći će do broja koji imamo u ovom trenutku, uz uslov da obezbedimo potreban broj novih vozača u roku od godinu dana.

I sve ovo verovatno je dugačko za čitanje, ali je najkraće moguće. Treba i može sve gorenavedeno da se obrazloži detaljnije, a to će biti uskoro, gostovanjem u televizijskim emisijama i intervjuima za štampane medije, kao i putem socijalnih mreža.

Uglavnom, ukratko smo istinu prezentovali kroz brojke i činjenice, i to je najbolji način za odgovor na izmišljotine i neistine. Kroz istoriju mnogi su pokušavali da uruše i rasture GSP, ali nikad ovako komične spodobe lažno se predstavljajući.

Naša 2 sindikata imaju legitimaciju, nastavljamo dalje borbu za unapređenje GSP-a i kvaliteta saobraćaja u Beogradu. Svaki problem koji imamo, prvo ćemo izneti pred upravu grada Beograda, i verujemo, uspešno prevazići. Tek ukoliko ne prevaziđemo problem, obraćaćemo se javnosti. 

Zaposlenima poručujemo da ne brinu, i da neće biti nikakvog gašenja pogona i otpuštanja, već samo mnogo novih vozila i povećanja zarade i poboljšanja uslova rada. 

Gradonačelniku Šapiću i upravi grada Beograda se zahvaljujemo na saradnji i razumevanju, pohvaljujemo sve ove izuzetne rezultate i planove ali i poručujemo da ćemo morati još puno zajedno da razgovaramo i pregovaramo da bi došli do zadovoljavajućeg stepena standarda zaposlenih, posebno vozača i radnika održavanja.

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading