GRADONAČELNIK ŠAPIĆ: Prevoz u Beogradu od 1. januara potpuno besplatan, u toku je najveća reforma javnog prevoza (FOTO)
Od 1. januara 2025. godine javni gradski prevoz biće besplatan i više niko neće morati da plaća kartu, najavio je gradonačelnik Aleksandar Šapić na današnjoj konferenciji za novinare. U toku i najveća reforma javnog prevoza, a sem besplatnog javnog prevoza, istakao je i da će se u naredne tri godine potpuno obnoviti čitav vozni park u javnom prevozu.
– Neće više biti ni mesečnih, ni godišnjih karata, ni popusta već Grad Beograd sa ovom socijalnom merom postaje jedini grad u Evropi veći od 500.000 ljudi koji ima besplatan javni prevoz. Ima primera, poput Talina koji ima 450.000 stanovnika i nekih u Francuskoj, ali to su sve manji gradovi od po 200 do 300.000 ljudi – rekao je Šapić.
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
On je podvukao da je u toku najveća reforma javnog prevoza i najavio je da će se u naredne tri godine potpuno obnoviti čitav vozni park.
– Do kraja 2025. neće biti autobusa starijih od dve godine na gradskim ulicama, kako od privatnika tako i gradskih. Sad nam je stiglo četrdeset, pedeset vozila stiže i čitave naredne godine sukcesivno će stizati. Tokom 2025. stižu i prvi tramvaji za koje smo nabavku već završili, njih 25, a do kraja 2027. zadali smo sebi zadatak da za sve trolejbuse, njih sto, i preostalih 120 tramvaja obezbedimo sredstva, možda kroz privatno-javno partnerstvo ili ćemo to mi učiniti, kako bi i svi oni bili zamenjeni novim vozilima. Cilj je da na kraju 2027. imamo sva nova vozila, bez naplate javnog prevoza, što nijedan grad u svojoj istoriji u ovako kratkom periodu nije uradio. To možda zvuči kao nemoguće, ali i mnoge druge stvari koje su danas realnost i koje su urađene delovale su nemoguće. To je realnost otkad je ova Gradska uprava počela da donosi važne i teške, ali hrabre i odgovorne odluke, koje su uvek bile poduprte dobrim planom – rekao je Šapić.
Gradonačelnik je podsetio na sve važne mere u okviru socijalne politike grada.
– Uvođenje besplatnih vrtića za svu beogradsku decu rezultirala je sa novoupisanih dodatnih 3.000 dece, subvencijama od 33.000 dinara za privatne vrtiće i izmenom sistema plaćanja došli smo do stabilnosti sistema. Inače, do kraja sledeće godine biće završeno osam vrtića koje mi gradimo a za 2026, zahvaljujući našem projektnom birou planiramo čak njih 20 – kazao je gradonačelnik.
Tu je i đačka pomoć porodici, koja se koristi pre svega za udžbenike ali kako je to i više novca onda se taj isti novac koristi i za nabavku pribora, opreme i drugih potrebnih stvari, naglasio je Šapić.
– Podsetiću da smo prošle godine u sve razrede ubacili potpuno nove udžbenike što nije rađeno poslednjih 30 godina, tako da smo omogućili da bolje radi i berza, razmena i nabavka svih udžbenika. Među socijalnim merama su i besplatan ulazak na beogradske bazene, novogodišnji poklon-vaučeri za sve predškolce, školarce i zaposlene u školskim ustanovama i besplatan engleski jezik za predškolce – rekao je Šapić.
Po njegovim rečima ovaj set mera ne postoji ni u jednom gradu veličine Beograda.
– Ovo je socijalno najodgovornija uprava grada za poslednjih 50 godina. To je nešto što me je karakterisalo i na Novom Beogradu u odnosu na mogućnosti koje sam tamo imao, izuzetno sam ponosan na ove mere i dok god budem na čelu grada mi ćemo novac Beograđana trošiti odgovorno – kazao je Šapić.
Objašnjavajući sve socijalne mere koje je ova gradska vlast uvela, gradonačelnik je, predstavio prosečnu uštedu jedne beogradske prosečne porodice na godišnjem nivou zahvaljujući tim socijalnim merama.
– Budžet porodice će biti umanjen za mesečne karte javnog prevoza, zatim besplatan vrtić, besplatan engleski jezik za sve predškolce, novogodišnji poklon vaučeri, pod pretpostavkom da je u porodici doje dece i da se ne uzimaju u obzira ako je jedan od roditelja zaposlen u prosvet, ko i besplatni ulazak na gradske bazene. Sve ukupno je to manje-više 670.000 dinara, što znači da na mesečnom nivou blizu 500 evra jedna prosečna beogradska porodica dobije od Grada Beograda ovim socijalnim merama – rekao je prvi čovek Beograda.
Kada je reč o bezbednosti, gradonačelnik je rekao da očekuje da će do proleća biti izgrađeno oko 30-40 komunalno-bezbednosnih stanica koji će biti čvorišta sistema kamera koje se ugrađuju u dvorišta svih škola.
– Tu će biti ugrađen poseban softver koji nema ni jedan grad u regionu, koji detektuje oružje i tvrde predmete, a biće na desetine kamera u jednom dvorištu. Kada završimo to kreće se sa vrtićima i očekujem da ćemo do jeseni imati pokriveno svih oko 400 vrtića kao i oko 250 osnovnih škola. Pored centralnog video-nadzora svaka od lokalnih komunalno-bezbednosnih stanica će imati nadzor škola i vrtića koji se nalaze u njenom rejonu – istakao je prvi čovek srpske prestonice.
Šapić je najavio da će u međuvremenu biti osnovana beogradska služba bezbednosti koju će Grad da finansira, a čiji pripadnici će da patroliraju u toku dana pored škola i vrtića. Oni će biti jasno obeleženi, a uveče će patrolirati po naseljima i biće povezani sa policijom.
– To znači da ćemo škole i vrtiće pokrivati ne samo tehnički putem softvera već i fizički, kao i naselja. Smatramo da ćemo na taj način rasteretiti policiju. Znači radimo na bezbednosti kao ni jedan grad u regionu jer smatram da je bezbednost jedna od najvažnijih segmenata politike ove Gradske uprave – rekao je Šapić.
Šapić je na konferenciji za novinare rekao i da će biti nastavljena izgradnja, rekonstrukcija i proširenje beogradskih ulica i bulevara, što takođe, prema njegovim rečima, niko nije radio.
– Proširena je Višnjička ulica, Bulevar Zorana Đinđića, Tošin bunar, Zemunska ulica, Nikole Dobrovića, kao i mnoge druge. Time nastojimo da, koliko nam mogućnosti dozvoljavaju, menjamo određena saobraćajna rešenja jer se Beograd značajno promenio u prethodnih desetak godina i na ulicama je mnogo više vozila. Pokušavamo da, do trenutka dok Beograd ne dobije metro kao primarni vid prevoza, smanjimo i usporimo proces zagušenja saobraćaja. To ne vidi samo onaj ko ne želi da vidi – rekao je Šapić.
On je dodao da je tokom poslednje dve godine rekonstruisano i „presvučeno” više od 500 ulica i naglasio da će taj posao biti nastavljen.
– Intenzitet radova biće najveći u poslednjih 30 godina. To odgovorno tvrdim jer zahvaljujući „EXPO”-u koji je naša zemlja obezbedila i koji je motor pokretanja mnogih stvari. Beograd će do kraja mandata aktuelne Gradske uprave doživeti kvalitativne promene u svakom pogledu, a te promene biće najveće u poslednjih 20 godina. Nastavićemo izgradnju infrastrukture, tu pre svega mislim na novi srpski most i tunel koji povezuje potez na kojem se nalazi Ekonomski fakultet i deo Bulevara despota Stefana koji vodi ka Pančevačkom mostu. To sada ide određenom dinamikom, nakon što smo na početku bili usporeni delovanjem tridesetak ljudi. Ako sve bude u redu, do kraja 2026. godine, odnosno početkom 2027, Beograd će dobiti novi most preko Save. Infrastruktura ostaje važan deo politike ove gradske uprave – istakao je Šapić.
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)