Aleksandar Šapić
Foto: Alo/BeoInfo


Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić danas je izneo planove o uvođenju dinamičkog reda vožnje gradskog prevoza, ističući velike promene u saobraćaju kao osnovni razlog za ovu inovaciju. On je istakao da je aktuelni red vožnje postao neodrživ zbog čestih zastoja u saobraćaju, posebno u centralnim gradskim opštinama.

Šapić je naglasio da je dosadašnji red vožnje bio zasnovan na fiktivnim vremenima polazaka vozila, što je rezultiralo čestim zastojima i neefikasnim kretanjem autobusa. Vozači su bili primorani da se prilagođavaju zastojima u saobraćaju, često zatvarajući vrata i vozeći prazne autobuse kako bi stigli na vreme prema fiktivnom rasporedu. Ovi problemi su bili uzrok nezadovoljstva putnika i nepouzdanosti gradskog prevoza.

U cilju rešavanja ovih problema, gradonačelnik je predstavio koncept dinamičkog reda vožnje, koji će se oslanjati na preciznije informacije o kretanju vozila u realnom vremenu. Ključne promene uključuju prelazak na plaćanje vozača prema pređenim kilometrima umesto vremenu provedenom u saobraćaju, kao i uvođenje specijalnih semafora na početnim stanicama koji će vozačima davati signale kada treba da krenu.

Pored toga, Šapić je istakao da će se kontinuirano vršiti ponovna rekalkulacija rasporeda vozila kako bi se izbegle gužve i nejednaki intervali između autobusa. Takođe, naglasio je napore da se promene određena saobraćajna rešenja kako bi se smanjilo zagušenje saobraćaja, posebno imajući u vidu povećanje broja vozila na ulicama Beograda u proteklih desetak godina.

U zaključku, gradonačelnik je istakao da su ove inovacije deo šire strategije usmerene ka poboljšanju gradskog prevoza, sve do trenutka kada Beograd dobije metro kao primarni vid prevoza.

BONUS VIDEO

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading