Pobednik Kalemegdan spomenik Beograd
Alo!/Masanori Jošida
Pobednik Kalemegdan spomenik Beograd

Alo!/Masanori Jošida

Pobednik Kalemegdan, Foto: Alo!/Masanori Jošida

Od Hekate, boginje magije, i njene skulpture, preko despota Stefana i njegovih vitezova, pa sve do Beograda na vodi, koje su posetioci sajma mogli da vide na štandu TOB-a, priča o Beogradu bila bi zaokružena.

Beograd kao prestonica Srbije sve češće je na meti turista, koji imaju dosta razloga da što bolje upoznaju grad na ušću Save u Dunav.

Sa više od dva miliona noćenja, više od milion gostiju i pozitivnom slikom koju je srpska prestonica stekla i u stranim medijima, glavni adut Beograda su, prema rečima Miodraga Popovića, direktora TOB-a, takozvani gradski odmori koje nudimo strancima.

Miodrag Popović, direktor TOB

Alo/Nenad Vujanović

Miodrag Popović, direktor TOB, Foto: Alo/Nenad Vujanović

- Generalno, najviše turista je u periodu od maja pa do oktobra i čak novembra - rekao je direktor TOB-a.

Ono što nas zasigurno odvaja od drugih definitivno smo mi sami - Beograđani, dobri i srdačni domaćini.

- Kada dođu, stranci se oduševe samim Beograđanima. Jer, oni su pravo i lepo lice Beograda, predusetljivi su i dobri su domaćini. Samo ovde možete pronaći ljude koji vas, kada ih pitate za neku znamenitost, šta god radili u tom trenutku, odvedu na to mesto. Po definiciji smo narod, odnosno grad, predodređen za turizam jer smo radosni kada nekoga ugostimo i najradosniji kada taj neko ode zadovoljan - rekao je za „Alo!“ Miodrag Popović.

Sajam turizma, ratnik

Alo/Nenad Vujanović

Sajam turizma, Stand TOB, Foto: Alo/Nenad Vujanović

Kako bi gosti koji dođu u naš grad u njemu u potpunosti uživali, potrebno je da, pre svega, domaćini budu zadovoljni. Zato, bacimo se na otkrivanje našeg grada, za šta nam je potreban avanturistički duh s kojim žitelji Beograda nikada nisu bili u deficitu.

- Što Beograđani budu više otkrivali svoj grad, to će više stranaca da dolazi. To je ta neka avanturistička nota u samom gradu koja se razvija već nekoliko godina. Razvojni projekti u Beogradu su nam omogućili da pristupimo i uživamo u mnogim mestima u kojima nismo mogli da uživamo čak i u poslednjih 100 godina, kao što je slučaj sa Savskom promenadom koja je bila zapušten deo grada. Beograd se konačno vratio svojim rekama. Kada mi uživamo, verujte, uživaće i oni koji dođu - zaključio je Popović.

Banje su hit u Srbiji

Srbija, sa svim svojim lepotama, nudi, takođe, zanimljive sadržaje i domaćim i stranim turistima, a ono što je postalo hit su banje.

- Domaći turisti, obično starije populacije, najviše vole banjski turizam, mada se situacija menja. Mlađi sve više shvataju da naziv banja ne znači da idemo samo da se lečimo već i da sami sebi priuštimo odmor na kome možemo da učinimo nešto dobro za naše zdravlje. Podela vaučera je dala „vetar u leđa“ domaćem turizmu, 51 odsto od ukupnog broja turista u Srbiji su domaći turisti – rekla je za Alo! Olga Baletić iz Turističke organizacije Srbije čiji smo štand, takođe, posetili na ovogodišnjem Sajmu turizma.

Srbija nudi i mogućnost vikend odmora, a kao jednu od opcija za beg iz gradske vreve izdvojili bismo Frušku goru i banju Vrdnik, na samo oko sat vožnje od Beograda. Prema rečima ljudi iz TOS-a ove godine se traži krevet više za zimske turističke centre kao što su Kopaonik, Zlatibor, Stara planin, Divčibare.